• 0

verzekering bedrijfsbus koeriersdienst

Hallo ondernemers,

 

Ik ga binnekort starten met het vervoeren van medicijnen als koeriersdienst tussen grossier en apothekers en in mindere mate gebruikers. Alles is nu geregeld maar ik loop nog tegen een ding aan.

Ik heb een bedrijfsbus gekocht met ongeveer 100000 op de teller en wil deze nu verzekeren

Als ik opgeef bij de verzekering dat ik een koeriersdienst heb en goederen vervoer voor derden kan ik mij ineens niet meer verzekeren. Op koeriersdiensten rust een boycot lijkt het wel. Diegene die wel verzekeren vragen idioot hoge premies.

Nu rij ik naar verwachting 70000 km per jaar en heb in 20 jaar nog nooit in mijn leven een schade gemeld en toch krijg ik bijna nergens korting op de premie. :'(

De bus heb ik prive aangeschaft maar gebruik hem dus voor 90% zakelijk en declareer mijzelf zo weer €0,19 ct pkm

Heeft iemand tips waar ik mij hiervoor kan melden? Als ik prive opgeef dat ik 70000 per jaar rijd kan ik ineens wel met een lage premie worden verzekerd mits ik eigen goederen vervoer. Het gaat mij te ver om hier misbruik van te maken.

Waarom dat onderscheid?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Als ik opgeef bij de verzekering dat ik een koeriersdienst heb en goederen vervoer voor derden kan ik mij ineens niet meer verzekeren

Bedoel je on line offerte modules of een bemiddelaar van vlees en bloed (direct writer, bank of onafhankelijk adviseur)? Dat eerste kan ik mij voorstellen, die zijn voor 99% bedoeld voor particuliere verzekeringen, dat laatste niet.

 

Nu rij ik naar verwachting 70000 km per jaar en heb in 20 jaar nog nooit in mijn leven een schade gemeld en toch krijg ik bijna nergens korting op de premie

Kun je je opgebouwde schadevrije jaren aantonen (via royementsverklaring, roydata, leaseverklaring of anderszins)? Dan krijg je ook op een zakelijke verzekering voor een koerierbedrijf no claim korting. Maar korting alleen zegt uiteraard weinig: het gaat uiteindelijk om de premie die je onderaan de streep betaalt. Zo is er een hele grote verzekeraar die een bruto premie (m.a.w. zonder korting) rekent die 2 x zo hoog ligt als andere aanbieders: met 60% korting ben je daar dus ruim de helft duurder uit dan een andere aanbieder met 40% korting

 

Heeft iemand tips waar ik mij hiervoor kan melden?

Je hebt een zakelijke verzekering nodig, die kunt je vinden bij iedere zakelijke adviseur, bank of direct writer.

Kun je wellicht gelijk ook een eigen vervoer dekking meesluiten voor de goederen in jouw wagen... lijkt me ook niet onbelangrijk voor een koeriersbedrijf.

 

Het gaat mij te ver om hier misbruik van te maken.

Het betekent in de praktijk premie betalen terwijl je geen recht op dekking hebt. Casco schade wordt niet vergoed, WA schade wordt op jou als persoon verhaald. Niet aan te raden!

 

Waarom dat onderscheid?

Omdat jij wellicht die ene witte raaf bent (zo ja, dan moet dat blijken uit jouw schadevrije jaren), maar de rest van de koeriersbedrijven gemiddeld een veel hogere schadelast heeft dan particuliere auto's.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.