Je hebt een werkmaatschappij en daar boven heb ik een holding maar nu wil een collage van mijn(waar ik veel samen mee werkt) 50% aandeel van de werkmaatschappij overnemen. Hij heeft een eenmanszaak en deze wil hij graag behouden blijven en vanuit daaruit stuurt hij elke maand zijn afgesproken management fee een factuur. De reden is dat zijn eenmanszaak met 1 man personeel nog actief blijft. Hij gaat wel 5 dagen in de week in de BV werken.
Op deze manier wilt hij nog alle fiscale aftrek wat er geldt voor de eenmanszaak behouden blijven.(eenmanszaak bestaat nog net drie jaar)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
christ41jaar
christ41jaar
Je hebt een werkmaatschappij en daar boven heb ik een holding maar nu wil een collage van mijn(waar ik veel samen mee werkt) 50% aandeel van de werkmaatschappij overnemen. Hij heeft een eenmanszaak en deze wil hij graag behouden blijven en vanuit daaruit stuurt hij elke maand zijn afgesproken management fee een factuur. De reden is dat zijn eenmanszaak met 1 man personeel nog actief blijft. Hij gaat wel 5 dagen in de week in de BV werken.
Op deze manier wilt hij nog alle fiscale aftrek wat er geldt voor de eenmanszaak behouden blijven.(eenmanszaak bestaat nog net drie jaar)
Mijn de vraag is kan dit zomaar.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42096-uit-de-eenmanszaak-een-factuur-sturen-van-zijn-management-fee/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag