Ik ben een succesvolle ondernemer met een goedlopend bedrijf. En nu wil ik gaan uitbreiden door samen te gaan werken met een collega ondernemer. Hiervoor hebben wij een nieuwe tak opgezet en een nieuw bedrijf. Ik wil ook een aparte bankrekening voor dit nieuwe bedrijf, zodat het gescheiden is van de rest.

Ik heb vervolgens de aanvraag ingediend bij mijn huidige bank. Ze zouden de rekening openen. Na 3 weken was er nog steeds niets gebeurd. Ik heb verschillende malen gebeld en in de tweede week kreeg ik wel nog aanvullende vragen die ik netjes heb beantwoord. Vervolgens kwam in de 3e week een telefoontje van de bank dat ze nog meer informatie wilde hebben. Ik heb toen boos opgehangen.

uiteindelijk weer teruggebeld, maar nu blijkt het nog 3 weken te duren omdat ze één of ander onderzoek moeten verrichten. Ik doe niks spannend, ik handel alleen veel met het buitenland.

Hebben jullie ooit zoiets meegemaakt?

Ik zit er over na te denken om over te stappen naar een andere bank.

En ze krijgen het mij niet uitgelegd waarom het nog 3 weken moet duren.

Wat zouden jullie hiermee doen?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42166-bankrekening-openen-duurt-6-weken/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

doen wat elke ondernemer doet: even rondlopen, nadenken en actie nemen. Andere bank dus.

Ik kan me indenken dat de bank even verder wil spitten in wie je bent omdat je zaken doet over de grens maar 6 weken is ronduit ridicuul.

Bank bij naam noemen is overigens niets op tegen hoor...

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 0

Er zal wellicht een reden zijn waatom dat openen zolang duurt. Omdat jij daar al een rekening hebt, lijkt mij het probleem bij de te ondernemen buitenlandse activiteiten en/of bij je partner te liggen.

Welke vragen werden je gesteld?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar