• 0

Nieuw bedrijf opstarten in bestaande eenmanszaak of apart?

Goedenavond,

Ik heb het idee dat ik deze vraag wellicht ook in een andere subtopic had kunnen plaatsen maar deze is het geworden.

Ik heb op dit moment een eenmanszaak waarin ik mij verhuur voor allerlei werkzaamheden op de bouw.

Nu ben ik bezig een bedrijf op te starten waar opdrachtgevers en ondernemers elkaar kunnen vinden.

Ik weet het er zal al meerdere van dit soort bedrijven maar dat even terzijde.

Nu wil ik een website laten maken en dat zal wat geld kosten.

Ideaal zou zijn als ik de website via mijn huidige bedrijf financier anders moet ik het eerst van bedrijf x naar privé brengen en vervolgens naar bedrijf y brengen.

Maar ik weet niet of ik die website onder mijn bedrijf mag hangen.

Beide zijn wel bouwgerelateerd maar zijn toch ook weer best verschillend.

Financieel zou het mooi zijn als ik alles via hetzelfde bedrijf zou mogen laten lopen.

Maar ja mag dit of zijn er andere manieren om de kosten ietwat te drukken.

Wellicht een simpel antwoord maar helaas heb ik het nog niet gevonden.

 

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Daar heb je me.

Nooit geweten dat je maar 1 eenmanszaak mag hebben.

Stel dat ik het allemaal onder 1 bedrijf mag doen dan is het niet van belang.

Nu lees ik dat ik meerdere activiteiten kan plaatsen,eventueel andere handelsnamen en ook een ander btwnummer onder dezelfde eenmanszaak.

Blijft nog wel de vraag of ik dan de inkomsten onder handelsnaam x mag gebruiken voor zakelijke kosten onder handelsnaam y?

Wat volgens mij dan in kosten scheelt.

 

Link naar reactie
  • 0

Blijft nog wel de vraag of ik dan de inkomsten onder handelsnaam x mag gebruiken voor zakelijke kosten onder handelsnaam y?

Wat volgens mij dan in kosten scheelt.

 

Natuurlijk mag dat, wie zou dat waarom waarom willen verbieden? Zolang er geen twijfel kan bestaan over de zakelijke grond van kosten mag jij met je geld doen wat je wilt. En zoals je zelf al aangeeft.. je mag onder 1 eenmanszaak meerdere handelsnamen en btw nummers voeren (of niet)

 

Het is dus ook je eigen keus om gewoon 1 administratie bij te houden voor alles of aparte administraties (al dan niet met eigen btw nummer) voor de verschillende activiteiten te voeren.

 

Alleen qua inkomstenbelasting doe je altijd maar 1 aangifte en bij de kvk heb je dus maar 1 inschrijving,

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.