• 0

Oprichten van beveiligingsbedrijf in België.

 

Beste forumleden,

 

Voor opdrachtgever, een klein beveiligingsbedrijf in N-Holland, moet ik een dochterbedrijf oprichten in Belgie. Reden: Een klant van hun gaat zich vestigen in Belgie.

 

Inmiddels heb ik diverse informatie over het oprichten van een bedrijf in Belgie. Desalniettemin zit ik met aantal vragen. Vraag 1: Hoe lang duurt het om in België een bedrijf op te starten?

 

Vraag 2: Is een Nederlandse beveiligingsvergunning genoeg om een Belgische versie aan te vragen?

 

Ik heb beide vragen eerder gesteld aan diverse instanties. Helaas waren de antwoorden niet bevredigend en tegenstrijdig van aard.

 

Alvast dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste,

 

Als belg wil ik wel een stuk van de sluier oprichten.

 

Een bedrijf oprichten in België is redelijk eenvoudig. De tijdspanne hangt volledig af van de snelheid van de notaris.

 

1) Open een bankrekening (De bank zal hoogstwaarschijnlijk enkel een privé rekening toestaan omdat je nog geen papieren kan voorleggen van de notaris. Deze rekening kan je later overzetten naar zakelijk)

2) Schrijf je in aan het ondernemingsloket. (hier krijg je een ondernemingsnummer en btw nummer). Je hebt hiervoor een certificaat bedrijfsbeheer nodig. => Niet iedereen kan een bedrijf openen. Je moet bewijzen dat je de nodige kennis/ervaring hebt.

Indien het beroep van beveiliger extra attesten/certificaten vereist dan dien je deze ook mee te brengen. (ofdat je voor beveiliging attesten nodig, hebt weet ik niet)

3) stort je kapitaal op de geopende rekening en vraag de bank naar een bewijs

4) Maak een afspraak met de notaris. Neem je papieren van het ondernemingsloket en je bewijs van storing op de bank mee. Vergeet ook je statuten niet mee te nemen. Alle verantwoordelijken en aandeelhouders dienen aanwezig te zijn.

(De notaris zal je oprichting in het staatsblad publiceren. Vanaf publicatie is je bedrijf actief)

5) Deblokkeer de rekening bij de bank en zet het over naar zakelijk

6) Schrijf je in bij het sociaal secretariaat betreffende sociale voorziening.

 

De snelheid hangt volledig af van de notaris. Meestal kunnen deze je niet onmiddellijk ontvangen en daarnaast neemt het publiceren in het staatsblad ook wat tijd)

 

Zorg er voor dat je statuten correct zijn voordat je naar de notaris gaat. Iedere wijziging achteraf kost je 1000€.

 

Daarnaast is het handig om geen zaakvoerder te vermelden in de statuten. Je hebt de keuze uit een statutaire zaakvoerder en een niet statutaire zaakvoerder. In het eerste geval wordt de zaakvoerder door de notaris in de statuten gezet. Indien je nadien een andere of een extra zaakvoerder wil aanstellen moet je weer langs de notaris (1000€).

 

Het is beter om dit achteraf door de boekhouder te laten regelen. Hij zorgt er dan voor dat je zaakvoerderschap in het staatsblad wordt gepubliceerd. Dit is een pak goedkoper. 300€ per wijziging.

 

succes alvast in België

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 71 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.