• 0

Schoenen upgraden en verkopen

Goedenavond,

 

Ik kan aan een grote partij Converse All Stars komen via een tussenhandelaar, dus niet via Converse zelf. Deze schoenen wil ik dan naar eigen wens 'upgraden' met studs. Mag ik deze na het erop brengen van de studs ook daadwerkelijk verkopen als Converse All Stars met studs? Op de schoen is duidelijk te zien dat het gaat om dit merk vanwege verschillende logo's. Ik maak geen eigen merk maar houd de benaming Converse All Stars aan. Aangezien we niet weten hoe de vraag naar dit product is beginnen we kleinschalig.

 

Mag dit of moet ik me dan aan enkele regels houden?

 

Hoop van jullie te horen.

 

Jochem

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Neen. Ben een advertentie tegen gekomen van dit aanbod. Omdat ik eerst op kleine schaal wil beginnen, zeg 40 stuks, denk ik niet dat Converse mij wilt hebben met een dergelijk laag aantal.

 

Dus ik mag niet deze partij kopen, studs erop maken, en weer verkopen via een webshop?

Link naar reactie
  • 0

Ja dat mag gerust. Ook zonder toestemming van Nike. Maar voordat je ze verkoopt als (upgraded) Converse All Stars doe je er verstandig aan om na te gaan of het authentieke All Stars zijn die binnen de EU op de markt gebracht zijn met instemming van Nike. Reken maar dat Nike zijn markt met hand en tand verdedigt. Als het geen zuivere handel is, brengen ze je zo alle gederfde inkomsten in rekening. En de juridische kosten lopen sterk op. Er zijn al heel wat tussenhandelaren kapot geprocedeerd.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Vriendelijk bedankt allemaal,

 

Heb vandaag contact opgenomen met de distributeur van Converse in Nederland, zij heeft mij het persoonlijke e-mailadres gegeven van de hoofdverantwoordelijke van het bedrijf. Deze heb ik inmiddels een mail gestuurd met mijn plannen.

 

Ik houd jullie op de hoogte!

 

 

Link naar reactie
  • 0

De markt van losse studs, al dan niet in verpakkingen van x-aantal studs, is enorm. Ik weet dat er één web/winkel is die zelf deze studs op Converse schoenen bevestigd en er een eigen draai aan geeft. Converse bevestigde dat ze reeds leverden aan een winkel die ongeveer hetzelfde doet als dat ik voor ogen heb. Het is dus afwachten of ze dat ook door mij willen laten doen. Beetje concurrentie kan geen kwaad voor de consument, niet waar?

Link naar reactie
  • 0

Ik ben er achter gekomen dat dit niet om échte exemplaren ging maar om 1 op 1 replica modellen. Daarnaast werd ik wijzer door vele artikelen die zowel hier als op andere plekken lieten blijken dat het alleen verkocht mag worden wanneer het betreffende bedrijf daar ook toestemming voor geeft. Weer wat geleerd :-).

 

Raar dat er dan toch veel webwinkels zijn die ongestraft bijvoorbeeld 'Iphone 3/4/5 oordjopjes' verkopen voor €5.

 

Daarom heb ik voor de veilige weg gekozen, via Converse zelf. Hierdoor kan ik in ieder geval de kwaliteit garanderen van Converse.

Link naar reactie
  • 0
Daarnaast werd ik wijzer door vele artikelen die zowel hier als op andere plekken lieten blijken dat het alleen verkocht mag worden wanneer het betreffende bedrijf daar ook toestemming voor geeft. Weer wat geleerd :-)

 

Niet correct. Als Nike een partij Converse aan een groothandel binnen Europa verkoopt, dan heb jij als afnemer van die groothandel geen toestemming nodig van Nike om jouw schoenen door te verkopen, al dan niet voorzien van studs.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Als jij schoenen van een groothandel koopt, dan is dat doorgaans niet voor persoonlijk gebruik maar om door te verkopen. Daar heb je dus geen toestemming voor nodig. Als jij schoenen koopt van een buitenlandse handelaar, dan heb je geen toestemming nodig van de Nederlandse groothandel - mits die schoenen binnen de EU met toestemming van de merkeigenaar op de markt gebracht zijn.

 

Er lopen in heel Europa rechtszaken die zijn aangespannen door Nike omdat grote detaillisten (denk aan V&D en Makro) partijen Converse Allstars hebben gekocht die volgens Nike namaak zijn, maar volgens die retailers niet. Dat loopt al jaren en menig tussenhandelaar is failliet geprocedeerd. Maar het laatste woord is nog niet gesproken, want Nike blijkt zelf valse schoenen in omloop gebracht te hebben. En de authenticiteitskenmerken die Nike aanvoert zijn discutabel.

 

Dat is een wespennest, daar wil je niet in belanden. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 66 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.