• 0

Kapitaalaandeel in aangifte inkomstenbelasting VOF

Ik ben bezig met mijn eerste aangifte inkomstenbelasting voor een VOF. Ondanks dat ik de zoekfunctie hier heb gebruikt heb ik toch een aantal vragen waar ik geen antwoord op kan vinden, hoe basic ze ook mogen lijken.

 

Wij hebben een voorraad ingekocht. Bij winst- en verliesrekening kun je een "inkoopprijs van de verkopen" doorgeven. Wij hebben in boekjaar 2012 niets verkocht (onderneming is in december gestart). Dient dit dan leeg te blijven, en worden de voorraden alleen doorgegeven onder de activa.?

 

Onder specificatie van het samenwerkingscontract geef je het kapitaalaandeel aan als vennoot. Valt daar ook de voorraadwaarde in, of wordt hier onder kapitaal alleen dat verstaan wat op de bankrekening staat?

 

Alvast bedankt!

 

Edit: Ik zie nu dat ik dit misschien beter in het fiscale deel van het forum kon posten. Ik ben even in de war geraakt omdat een eerder relevant topic dat ik vond ook uit dit forumdeel stond.

 

[titel aangepast en topic verplaatst - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dag gavie

 

Alles wat je niet verkocht hebt, is voorraad en komt dus niet terug bij de inkoopprijs van de verkopen.

Dus ja, alleen onder de activa bij voorraden komt dit terug.

 

Het kapitaal = bezit min schuld. Ook wel eigen vermogen. Daar vallen inderdaad de voorraden onder, maar dus ook alle andere bezittingen minus alle schulden. Het kapitaal verdeel je vervolgens op basis van de afspraken over de winstverdeling en ieders opnames en stortingen.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.