• 0

Bedrijfsconstructie Internationaal voor aankoop vastgoed in Europa oa Nederland

Hallo,

 

Ik ben woonachtig buiten Nederland en wil met een buitenlands bedrijf (liefst offshore) een pand kopen in Nederland om dat vervolgens te verhuren.

 

Ik heb de volgende vragen over de te kiezen constructie:

- beste offshore land om bedrijf op te zetten gericht op het kopen van Europees vastgoed (oa Nederland)

- Belastingen mbt het object (in NL)

- Belasytingen mbt de aankoop

- Belastingen bij verhuur

- Belastingen bij eventuele verkoop.

 

Ik heb overigens geen financiering nodig maar wel goed advies

Waar kan ik hierover meer info inwinnen of wie heeft er tips?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik wil naast het pand in Nederland ook panden in andere Europese landen kopen en verhuren. Het lijkt me dan makkelijker mbt de boekhouding en belasting om dit middels een bedrijf te doen..

 

Wat zijn de voordelen om het prive te doen als ik niet woonachtig en dus belastingplichtig ben in Nederland?

Link naar reactie
  • 0

Bij privé bezit is de huuropbrengst onbelast, maar zijn geen kosten aftrekbaar. Je betaalt wel 1,2% netto belasting over de waarde van het onroerend goed. Als de huuropbrengst hoger is dan de lasten ben je vaak voordeliger uit met privé aanschaf.

 

Hoe dat werkt als een offshore company eigenaar is en verhuurt, durf ik je niet te zeggen

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 1

Hoe dat werkt als een offshore company eigenaar is en verhuurt, durf ik je niet te zeggen

Verhuur van vastgoed in Nederland levert een (al dan niet fictieve) vaste inrichting op, waarin de resultaten van dat vastgoed vallen. Nederland heft daarover, wat het woon- c.q. vestigingsland daarmee doet is afhankelijk van de lokale wetgeving en het (eventuele) belastingverdrag of lokale regelingen ter voorkoming van dubbele belasting.

 

Zo werkt het in de meeste landen, dus administratief de panden in verschillende landen op een hoop gooien is wellicht niet even handig. Vanuit de administratieve lasten is het doorgaans verstandig om het tot je enige massa hebt bereikt het bij 1 land te houden. Bij 1 pand per land zul je iedere keer opnieuw het wiel moeten uitvinden, omdat er nu eenmaal (grote) verschillen tussen de verschillende landen bestaan. Vanuit risicospreiding kun je daar natuurlijk anders over denken.

 

Je geeft nu aan voornamelijk fiscale vragen te hebben, maar er speelt uiteraard meer op dit gebied. Er zijn vastgoedbeheerders die je dit allemaal uit handen kunnen nemen en wellicht bereid zijn om ook in de oriëntatiefase een tipje van de sluier op te lichten. Kijk bijvoorbeeld ook eens op vastgoedmarkt.nl

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.