• 0

Huurkoop bedrijfspand

We hebben een bedrijfspand op het oog dat middels koop en huurkoop wordt aangeboden. Het aanbod van huurkoop is dat wij drie jaar huren (met optie twee keer een extra jaar) waarna wij al dan niet kiezen voor koop. Als wij er vanaf zien dan is het de verkoper uiteraard vrij om een andere koper te vinden en onze huurovereenkomst op te zeggen.

 

Wat wij aangeboden krijgen is een huurbedrag per maand dat wij voor 100% in mindering kunnen brengen op de eventuele koopsom. Rente wordt niet gerekend. Dus stel dat wij 1000 euro per maand betalen aan huur en het pand na drie jaar kopen voor 100.000 euro dan wordt op dat bedrag 36 x 1000 euro = 36.000 euro in mindering gebracht.

 

De eigenaar wil graag af van het pand. Hebben we hier nu een gevalletje te mooi om waar te zijn of zie ik iets over het hoofd? Zijn er nog bijzondere zaken waar we rekening mee moeten houden bij huurkoop?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Misschien moet je het dan nu ook al eens worden over de eventuele toekomstige koopprijs. Anders wil de eigenaar over drie jaar misschien niet die 100.000 euro maar opeens 136.000 euro, waardoor je er niets mee op bent geschoten.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Klopt, het is inderdaad de bedoeling dat we nu al overeenstemming bereiken over de koopsom.

 

Wat ik me alleen afvraag: is het aanbod (alleen huur, geen rente) gangbaar of moeten we rekening houden met verborgen kosten of andere obstakels vanuit het perspectief van de huurder/koper? Heeft iemand ervaring met huurkoop?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.