• 0

Teveel gecrediteerd. Wat nu?

De situatie is als volgt: Ik heb een klant destijds een verkeerde factuur gestuurd. Dit was 506,39 inclusief btw. Dit was een verkeerde factuur, dus heb ik eerst dit bedrag gecrediteerd en daarna de juiste factuur met een lager bedrag van ongeveer 200 gestuurd. Echter heb ik bij het crediteren het bedrag van 506,39 als exclusief btw geboekt, waardoor er 106,34 aan btw bijgekomen is. Ik heb dus 612,73 gecrediteerd terwijl ik een factuur had gestuurd van 506,39.

 

Nu heeft die klant de twee facturen minus de creditfactuur betaald, waardoor het btw-bedrag van 106.34 nog openstaat bij deze klant.

 

Hoe los ik dit nu op? Kan ik gewoon een factuur maken van deze 106.34? En hoe gaat dit btw-technisch?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als de eerste twee facturen en de creditnota betaald zijn door de klant en je meent dat je bij elkaar te weinig gefactureerd hebt, dan maak je gewoon een aanvullende factuur (met BTW uiteraard).

En dan hoop je maar dat de klant het nog steeds snapt en dat hij deze nieuwe factuur ook betaalt.

Je kan het ook laten zitten. Komt misschien beter over bij de klant.

 

Link naar reactie
  • 0

Mmh, misschien heb ik het toch te onduidelijk uitgelegd.

 

Factuur 1: 506.39

creditfactuur 2: 612.73

Factuur 3. 200

 

Nu kreeg de klant bij Factuur 1 al lucht van een onjuist bedrag. Die heeft mij toen gevraagd om een credit. Nu ben ik een beginner en wilde ik de hele zooi crediteren en vervolgens een nieuwe factuur sturen. Heb ik ook gedaan, alleen met een onjuist creditbedrag. De klant heeft vervolgens factuur 1 en factuur 3 bij elkaar opgeteld en het bedrag van de creditfactuur eraf gehaald. Dan hou je 106.34 over.

 

Nu wil ik die 106.34 terug, en zat ik te peinzen over hoe ik de factuur moet vormgeven.

Link naar reactie
  • 0

Dan moet je dus een aanvullende factuur maken voor dat bedrag, uiteraard met BTW.

 

Tja dat zijn dus 2 verschillende dingen: Zeggen dat een creditfactuur gestuurd is voor 612,73 of zeggen dat een creditfactuur alleen geboekt is voor 612,73.

 

Ik kon me namelijk niet voorstellen dat iemand een creditfactuur stuurt met een hoger bedrag dan de originele. Blijkbaar toch.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 287 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.