• 0

Startkapitaal is op, wat nu?

Welkom allemaal.

 

Ik ben nieuw op dit forum en zal me even voorstellen

Mijn naam is Bassie en ben 40 jaar.

 

Ik heb een arbeidsverleden van 17 jaar bij 1 baas als industrie schilder.

Wegens een hernia en 2 versleten ruggewervels werd mijn contrakt niet verlengd.

Na een ziektewet uitkering van 2 jaar kwam ik in de ww ,maar door mijn beperking vond ik geen ander werk.

 

Dus was een optie om te gaan werken voor een sociale werkplaats of groenvoorziening.

Voor dat soort werk kom je alleen in aanmerking met een WSW verklaring en daar kwam ik niet voor in aanmerking.

Dus was er de keus om iets voor mezelf te beginnen en dat heb ik dus voor gelegt bij de gemeente, die mij vervolgens in een trajekt plaatsten met een aantal workshops.

 

Dit trajekt heb ik met goed gevolg doorlopen en er werd mij een startkapitaal verstrekt.

Niks aan de hand tot zover.

 

Nu begint het !!!

Op 1 augustus 2012 zijn we geopend.

Er werd pas een spuitwand geplaatst op 21 november dus meteen aan het werk voor een grote houtleverancier.

Mijn eerste inkomen kreeg ik op 11 december.

 

Dat was dus 4 maand achterstand op alle rekeningen,en moest ik met mijn inkomen gaten gaan vullen.

Het werk was goed en kreeg er inmiddels een nieuwe klant bij vlak voor de vakantie, maar die heeft me te laat uitbetaalt

Nu is het gevolg dat ik geen verf meer kan bestellen omdat de 30 dagen betalingstermijn is verstreken,

 

Ik heb tegen mijn begleidend coach aan gegeven dat ik in de problemen kom maar die gaf als antwoord "jij bent de ondernemer ""

 

Nu is mijn vraaag wie heeft er raad voor mij, en heeft ook slechte ervaringen met het starten van een bedrijf via de gemeente

 

B.v.d (alleen je hart luchten is al fijn)

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kun je opdrachtgevers geen deel als vooruitbetaling vragen en daar je materiaal van kopen?

Zo niet moet je die klant achter de broek aan zitten en duidelijk maken dat je door die achterblijvende betaling niet verder kan.

 

De gemeente heeft je een behoorlijk eind op weg geholpen en lijkt mij verder geen rol te hebben. Jij bent inderdaad de ondernemer, dus wees creatief en zoek andere mogelijkheden om verder te kunnen...

Link naar reactie
  • 0

@Bassie: de gemeente moet niet op de stoel van de ondernemer gaan zitten. Als een ondernemer in de problemen dreigt te komen is die als eerste de aangewezen persoon om tijdig in te grijpen, en niet afwachten tot de gemeente het oplost. Wat kan de coach nu überhaupt nog doen?

 

Maar goed, volgens mij is de rol van de gemeente nu uitgespeeld en het is nu zaak dat jij je bedrijf weer op de rails trekt. Als ik jou was zou ik van de gemeente niet veel verwachten en kijken wat er zelf aan te doen is. Onderneem!

Link naar reactie
  • 0

Verhuur je spuitwand zolang je deze zelf niet gebruikt of lever de eerste klant met aanbetaling en met stevige korting...

 

Kun je geen werkzaamheden voor de leverancier met betaalachterstand verrichten? En heb je deze persoonlijk gesproken voor coulance of een regeling? Welk bedrag staat open?

 

Valt buiten of op locatie bij opdrachtgevers ook niks te spuiten?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Waar kan ik dit onderwerp vinden

 

Je hebt dit onderwerp toch zelf op het KvK Hallo! forum gestart? Lijkt me namelijk niet waarschijnlijk dat er twee ondernemers zijn met dit probleem die allebei op 1 augustus zijn begonnen en op 11 december hun eerste betaling binnenkregen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo

 

Ik zou opnieuw met de Gemeente gaan praten voor aanvulling van de financiering vanuit de BBZ regeling. Zie: ook: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijstand-voor-zelfstandigen-bbz

 

En ook een andere coach zoeken!

 

Succes

 

Peter Schuitmaker

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 155 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.