• 0

Bescherming product.

Hallo allemaal,

 

Ik heb een vraag, ik ben bezig met een prototype te maken van iets.

Als ik daar klaar mee ben wil ik dit natuurlijk op de markt proberen te brengen.

 

-Nou wil ik weten hoe zit dat met het beschermen van je product?

Zei kunnen natuurlijk zeggen dat ze het niks vinden en dan een maand later zie je ze misschien in de winkel liggen.

 

natuurlijk zou het mooi zijn om het zelf in productie te laten nemen, maar daar heb ik de eigen middelen niet voor.

 

Ik weet dat je patent kan aan vragen, maar dat je daar ook verschil in hebt en dat daar hoge kosten aan zijn verbonden.

 

Kan iemand mij iets meer vertellen hoe ik dit moet aanpakken?

 

Met vriendelijke groet,

 

Michael

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Zei kunnen natuurlijk zeggen dat ze het niks vinden en dan een maand later zie je ze misschien in de winkel liggen.
Kwestie van een goede geheimhoudingsovereenkomst opstellen en laten tekenen voordat je het prototype toont aan potentiële afnemers of investeerders.

 

natuurlijk zou het mooi zijn om het zelf in productie te laten nemen, maar daar heb ik de eigen middelen niet voor.

Zoek de middelen (investeerders, investerende afnemers, crowdfunding) of verkoop je idee/concept.

 

Ik weet dat je patent kan aan vragen, maar dat je daar ook verschil in hebt en dat daar hoge kosten aan zijn verbonden.

In het Nederlands heet dat een octrooi. Een investeerder kan - indien interesse - zorgen voor de middelen voor een octrooiaanvraag

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Norbert,

 

Ook als het gaat om een technische aanpassing op een bestaand product kun je hierop octrooi aanvragen. Het product of de aanpassing moet nieuw, inventief en technisch toepasbaar zijn.

Wanneer je octrooi aan wilt vragen is het wel belangrijk om niet met je uitvinding te koop te lopen. Als de uitvinding openbaar is dan kun je er geen octrooi meer op aanvragen.

Je kunt bij Agentschap NL, divisie Octrooicentrum een afspraak maken met één van de octrooiadviseurs.

 

Hartelijke groeten,

Claudia

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.