Het betreft reparaties van laptops. Hiervoor wil ik af en toe andere reparateurs gebruiken in totaal andere gebieden dan waar ik werk. Voor mij niet te berijden, maar voor de klant die uit dat gebied belt kan uiteraard wel naar deze andere reparateur.
De klanten komen binnen via mijn bedrijf. Daarna zet ik de klant door naar een reparateur waar ik een overeenkomst mee heb. De reparateur lost het probleem van de klant op, regelt zelf de betaling. Achteraf stuur ik de reparateur een factuur voor het leveren van deze klant welke hij anders überhaupt niet had gehad.
De volgende vragen:
- Dien ik met alle reparateurs een VAR-verklaring te hebben? Ik zat hieraan te denken toen ik nog van mening was dat het zinvol is om de klant te factureren. Echter lijkt het mij (voor eigen belang) veiliger om niet de klant maar de reparateur te factureren. Ik 'ken' hem/haar, daar waar ik de klant totaal niet ken en niet continu een check kan doen van de door de klant verstrekte gegevens.
- Wat is een beetje een eerlijke verdeling? Reparatiekosten 150 euro incl. Kosten onderdelen 40 euro. Winst 110 euro. 30% voor mij en 70% voor de reparateur?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
sanders13
sanders13
Mijn huidige bedrijfje wil ik gaan uitbreiden.
Het betreft reparaties van laptops. Hiervoor wil ik af en toe andere reparateurs gebruiken in totaal andere gebieden dan waar ik werk. Voor mij niet te berijden, maar voor de klant die uit dat gebied belt kan uiteraard wel naar deze andere reparateur.
De klanten komen binnen via mijn bedrijf. Daarna zet ik de klant door naar een reparateur waar ik een overeenkomst mee heb. De reparateur lost het probleem van de klant op, regelt zelf de betaling. Achteraf stuur ik de reparateur een factuur voor het leveren van deze klant welke hij anders überhaupt niet had gehad.
De volgende vragen:
- Dien ik met alle reparateurs een VAR-verklaring te hebben? Ik zat hieraan te denken toen ik nog van mening was dat het zinvol is om de klant te factureren. Echter lijkt het mij (voor eigen belang) veiliger om niet de klant maar de reparateur te factureren. Ik 'ken' hem/haar, daar waar ik de klant totaal niet ken en niet continu een check kan doen van de door de klant verstrekte gegevens.
- Wat is een beetje een eerlijke verdeling? Reparatiekosten 150 euro incl. Kosten onderdelen 40 euro. Winst 110 euro. 30% voor mij en 70% voor de reparateur?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42830-var-verklaring-of-niet/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag