• 0

Ib47 voor uitbesteding naar India?

In 2012 ben ik begonnen met mijn eenmanszaak.

Ik beheer een aantal 0900 nummers.

Mensen kunnen hier naar toe bellen waarbij ik dan inkomsten heb.

Veel neem ik zelf de telefoon op, maar daarnaast werk ik ook veel samen met andere zzp'ers die in het bezit zijn van een KVK en btw nummer. Deze geven mij een var wuo.

Voor mensen die incidenteel voor mij werken maak ik altijd een ib47 formulier op.

Deze maken dan wel een factuur zodat ik kan bewijzen dat ik ze heb betaald. Ook krijg ik van hun een var resultaat overige werkzaamheden.

Nu wil iemand uit India ook incidenteel voor mij werken. Ik wil niemand in loondienst nemen dus wil ik graag weten hoe ik dit het beste kan doen.

Moet zij mij ook een soort van factuur sturen zodat ik een bewijs van uitgaven heb?

De belastingdienst gaf aan dat ik deze persoon ook op het ib47 formulier moet vermelden maar dan zonder bsn nummer.

Iemand hier mee bekent?

 

P.s. Normaal kunnen particulieren geen factuur sturen, maar als bewijs van aftrekpost wil ik altijd wel een factuur van ze ontvangen.

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

P.s. Normaal kunnen particulieren geen factuur sturen, maar als bewijs van aftrekpost wil ik altijd wel een factuur van ze ontvangen.

 

Hardnekkig misverstand, particulieren kunnen wel degelijk facturen maken, ze kunnen alleen geen BTW in rekening brengen.

Overigens is een betaling voldoende bewijs voor de aftrekbaarheid van de kosten.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Allereerst, dat was er bij ingeschoten, hartelijk welkom op HigherLevel! Fijn dat je ons forum hebt gevonden en we proberen je natuurlijk verder te helpen.

 

Wat betreft de Indiaase opdrachtneemster zou ik hasr gewoon een factuur laten sturen en deze in je administratie opnemen. Ik zou wel een goede overeenkomst van opdracht opstellen, Ze zal geen sofinummer hebben, of is ze Nederlandse en heeft ze een BSN? Zonder dat sofinummer of BSN heeft een IB47 geen zin.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Haha, bedankt!

Ze is geen Nederlandse, ze heeft wel een Engelse bankrekeningnummer.

Het gaat mij erom dat ik geen gezeur krijg met de Indiase wetgeving.

Er werd me verteld dat wanneer er wordt gezegd dat ze ipv incidenteel voor me werkt ik loonbelasting volgens de Indiase wetgeving moet afdragen. Wanneer ze als ondernemer wordt gezien moet ze me facturen gaan sturen lijkt me.

 

Waar moet ik aan denken? Of hoef ik nergens aan te denken en gewoon de kosten aftrekken?

 

Link naar reactie
  • 0

 

Er werd me verteld dat wanneer er wordt gezegd dat ze ipv incidenteel voor me werkt ik loonbelasting volgens de Indiase wetgeving moet afdragen.

 

Ik wens India veel succes met het opleggen van een dergelijke aanslag aan jou ;)

 

Zonder dollen, ik kan het me niet voorstellen. NL heft in gelijke situaties ook geen loonbelasting van buitenlandse partijen. Het belastingverdrag met India spreekt alleen van heffing in het niet-woon-land als er sprake is van een vaste inrichting (dus de Indiase ondernemer heeft hier een bedrijf) of als de Indiase ondernemer minstens 183 dagen verblijft in het andere land.

 

Voor dienstbetrekkingen geldt dat India alleen kan heffen als de dienstbetrekking in India uitgeoefend wordt.

 

Om zeker te zijn: waar ben jij aan jouw info gekomen?

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hallo Joost

 

Ik heb het antwoord op gratisadviseurs gekregen.

Waar het puur om gaat is dat ik de kosten die ik aan haar uitbetaal kan aftrekken van mijn omzet en dat ik haar niet in loondienst wil hebben.

In Nederland is dit me duidelijk:

Var wuo.

Var row, vervolgens ib 47 invullen. Dit is bij mensen die incidenteel werk voor me doen.

 

Maar buiten Nederland is me dit dus niet duidelijk. Vandaar mijn vraag hier en dus op gratisadviseurs.

 

Gr. Hans

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 67 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.