• 0

Nieuwe webshop babyartikel [bezoek levert geen verkoop op]

Omschrijving van je concept:

Hallo iedereen,

 

Mijn naam is Joffrey en Ik startte een maand geleden de webshop Babyschoentje.be op.

Tot op heden valt de verkoop tegen en vroeg me af of jullie wat feedback kunnen geven wat zou beter kunnen.

 

De webshop scoort al aardig in google en ook bezoekersaantal is ok,maar niemand koopt ook effectief iets.

Vandaar dat ik even jullie raad wil vragen aan wat dit eventueel zou kunnen liggen?

 

Indien jullie even tijd hebben,bekijk even de webshop en vertel me of je wel of niet iets zou kopen en waarom.

Ik wil van de webwinkel een succes maken en zou het dus erg appreciëren indien iemand advies zou willen geven.

Wat doe ik verkeerd?Niet gebruiksvriendelijk,slechte producten,prijzen of tekst....?!

 

Het moet sowieso aan iets liggen waarom ik wel bezoekers krijg maar geen verkoop.Tips?

 

Alvast bedankt iedereen voor de feedback!

 

Vriendelijke groeten,

 

Joffrey

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

SEO

Veel linking op linkstartpaginas en webshops in dezelfde branche(baby)

Reclame op sociale media(twitter en facebook)

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Meer verkoop

 

Momenteel goed aantal webshopbezoekers maar niemand koopt ook effectief

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Wi verkopen UITSLUITEND ecovriendelijke en Europese merken van babyschoentjes

en ook veel goedkoper(helft van de 40€ die men betaald voor bvb bobux die wordt gemaakt in goedkope aziatische fabrieken)

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Tips en feedback wat beter kan of waarom degene die feedback geeft zelf niets zou kopen kopen in mijn webshop

 

Mod edit: verwijzing actief en werkend gemaakt

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Joffrey,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Hoeveel bezoekers heb je momenteel, waar komen deze vandaan en hoeveel verkopen (conversie) leveren deze op?

 

Ik denk bij voorbaat niet dat Nederlanders snel iets algemeen beschikbaars op een .be gaan kopen en je begeeft je in een vechtmarkt.

 

Mijn opmerkingen:

 

 

[*]De vormgeving maakt geen geheel.

 

[*]De ordening van informatie en invoervelden over de pagina's is eigenzinnig en weinig praktisch.

 

[*]De tweede foto in de banner is veel aardiger dan de eerste, maar geen van de afbeeldingen toont schoentjes of merken die je wilt verkopen.

 

[*]Ik zie daarnaast vooral zachte babyslofjes, weinig babyschoentjes die voor mijn gevoel steviger zouden moeten zijn.

 

[*]Wat is de functie van de pagina's 'onze schoentjes' en 'shops'? Klikken bezoekers hier niet weg?

 

[*]Contactinformatie moet duidelijker en uitgebreider! Waarom ben je niet telefonisch bereikbaar?

 

[*]Waar staat informatie over verzendkosten?

 

 

Succes!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik denk bij voorbaat niet dat Nederlanders snel iets algemeen beschikbaars op een .be gaan kopen en je begeeft je in een vechtmarkt.

 

Ik vermoed dat TS zich alleen richt op België, aangezien dat het enige land is dat ik in het bestelproces kan kiezen.

 

Ik word wel een beetje huiverig als ik 2 paar schoentjes bestel en jij vervolgens aangeeft dat deze "pantoffeltjes" (?) als brievenbuspost (dikte 3,6 cm incl. verpakking?) worden verstuurd. Dan krijg ik een beeld voor ogen van geplette schoentjes ...

 

In je veel gestelde vragen zeg je dat je bij retournering de verzendkosten (van jou naar klant) terugbetaalt, maar in je algemene voorwaarden staat dat dan wel erg onduidelijk geformuleerd.

Link naar reactie
  • 0

Ik draag geen babyschoentjes meer en heb de koop procedure niet gevolgd, om niet met een ongewenste koopverplichting te zitten.

 

De vormgeving wijkt aangenaam af van de vele kopie templatejes, van webshops waarin je eerst alle gegevens van je zelf moet geven, voordat je ook maar mag kijken. Ik zie direct producten en weet direct wat voor artikelen je verkoopt. Dat geeft een positieve eerste indruk.

Link naar reactie
  • 0

volgens mij zijn de foto's in doorlopende banner (kom even niet op het juiste woord) niet gemaakt voor deze omvang. Op mijn laptop schalen ze niet goed. Daardoor lijkt de hele site direct amateuristisch.

 

De footer heeft een rare verhouding omdat je een lijstje links in het midden hebt en rechts en links ervan weinig tekst.

 

De shops in het menu horen daar niet. Dat zijn zustersites en horen dus niet in het menu van deze site. Ik zou in de footer opnemen. Zo sla je twee vliegen in een klap.

 

Ik vind de teksten op pagina's met alleen tekst slecht leesbaar vanwege de iets donkere achtergrond. Dit kan ook mij liggen omdat ik matig ogen heb. Ik vind de tekst pagina's hoe dan ook niet duidelijk, volgens mij moet je daar verder aan werken.

 

Dit zijn zo wat dingetje die mij opvallen. Ik hoop dat je er wat mee kan.

Link naar reactie
  • 0

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Wi verkopen UITSLUITEND ecovriendelijke en Europese merken van babyschoentjes

en ook veel goedkoper(helft van de 40€ die men betaald voor bvb bobux die wordt gemaakt in goedkope aziatische fabrieken)

 

Je zit volgens mij in een markt met veel concurrentie. Als het bovenstaande jouw onderscheidend vermogen is waarom is dat niet het eerste wat mij duidelijk wordt gemaakt op de homepage? Ik zie, als ik de info hierboven niet weet, alleen maar dure babyschoenen.

 

Een prima website maar voeg dus even een mooie bannerslider toe wat jou onderscheidend vermogen direct, op het eerste gezicht duidelijk maakt.

 

 

Online op Maat - Dropshipment Webshops en Online verkopen

http://www.onlineopmaat.nl

Link naar reactie
  • 0

Joffrey,

 

Het eerste dat mij opvalt als ik je webshop bekijk is de mismatch tussen de rotator en wat jij doet en biedt. Al je foto's laten hele lieve foto's van baby's zien maar geen schoenen!? Bij babyschoentjes wil ik bij voorkeur kinderen zien die jouw schoenen aan hebben. Dit is echt een gemiste kans, vooral ook omdat je natuurlijk dit soort foto's snel kunt maken of laten maken. Misschien zelfs wel met je eigen kinderen?

 

Je USP's komen nergens duidelijk naar voren. Ja, op de pagina "Onze schoentjes" staat een heel verhaal. Maar wie leest de essentie van jouw onderneming nu helemaal onderaan een ondersteunende pagina? Waarschijnlijk zo goed als niemand. Om je USP te promoten kan ik je aanraden een slogan onder je bedrijfsnaam toe te voegen. Bijvoorbeeld "Trendy, biologische babyschoenen, goed voor uw kind en ons milieu". Die USP's laat je vervolgens ook in een opsomming terugkomen op vrijwel iedere pagina; plaats hiervoor een tekstblok aan de rechterkant van je pagina's.

Overigens vind ik de gewone tekstpagina's niet zo fijn lezen zonder een witte of grijze achtergrond. Dat mag een transparante (doorschijnende) achtergrond zijn, het maakt de tekst denk ik net wat fijner leesbaar. Dit kun je denk ik heel snel testen via de instellingen van SEO shop.

 

Als je de USP's op een andere wijze verwerkt, biedt dat ook de mogelijkheid de navigatie te herordenen. Mensen komen voor Jongensschoentjes - Meisjesschoentjes - Merken - Aanbiedingen (idee?) en Contact. Het laatste voor het geval ze iets niet kunnen vinden of snappen. Als laatste item zou je dan jezelf, jullie bedrijf kunnen presenteren. Maak dat dan ook meteen persoonlijk en plaats er foto's van jullie zelf bij, dat geeft jullie webshop een eigen tintje.

 

Dan nog wat ideeën bij het achterblijven van de klanten. Trek je op dit moment wel de juiste klanten? Dus mensen met jonge kinderen die geld overhebben voor ecologisch verantwoorde babyschoentjes? Ik heb het niet gecontroleerd maar ik vermoed dat je best een premiumprijs vraagt voor deze schoenen. Voor 'gewone' shoppers zul je wellicht te duur zijn en heb je dus te maken met bezoekers die niet zullen converteren. Het beter afkaderen van je doelgroepen en deze proberen te bereiken is dan een eerste stap op weg naar succes.

 

Succes,

iOptimize

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Beste Highio,

 

Ondertussen al enkele tips ten harte genomen!

 

-bannerslide is nieuw en aangepast formaat

-footer ingekort en duidelijker gemaakt

-duidelijkere retourvoorwaarden

-verdelig "over ons" aangepast.

...

 

Heel veel nuutige tips waarvoor dank!

Echter mss een slecht segment waar ik in start....

 

Ik zie wel hoe alles verder verloopt,

 

Alvast bedankt voor de feeback,topforum!!

 

Mvg,

joffrey

 

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Om te beginnen als de bliksem ideal mee integreren in je shop, en nederland mee als afzetmarkt inzetten. Wijzelf hebben ook een .be shop, maar onze bestellingen komen toch voor een 40% uit NL. Het verhaaltje dat Nederlanders niet kopen bij Belgen is lulkoek, zorg voor goede service en afhandeling van de orders, en de Nederlanders sluiten je in hun armen.

Als mensen zeer tevreden zijn over jou, doet de mondelinge reclame daarna zijn werk voor jou.

En wat de verzendingskosten betreft: Nederlanders betalen bij ons een hogere verzendingskost dan Belgen, door het feit dat dat het éénmaal duurder is on naar NL te versturen. Wij werken wel met gratis verzending vanaf een bepaald bedrag, wat afhankelijk is naar welk land het moet verstuurd worden.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Ook de nederlandse markt bedienen lijkt me inderdaad wel verstandig - die is aanzienlijk groter dan de vlaamse, en nederlanders zijn ook meer webwinkelaars dan vlamingen in veel segmenten. IDeal betaling accepteren is echter vrijwel een 'must' - op zich is overmaken gratis maar vrijwel niemand heeft daar zin aan, en het kost ook nog een extra werkdag.

 

Ik zie dat je sisow als payment gateway gebruikt, en die bieden ideal als mogelijkheid, dus qua integratie zal het niet zon probleem zijn.

 

Qua verzendkosten is het wellicht wel een punt, op een aankoop van 20 euro is dat toch wel een flinke extra. Wellicht is het mogelijk gratis te verzenden bij aankopen vanaf een zeker bedrag (bijv 35 euro, dus een order van meer dan 1 paar)?

 

Verder lijkt het alsof je zowel schoenen als slofjes verkoopt. Nu ben ik met deze doelgroep niet bekend, maar wellicht is het handig daar ook een onderscheid in te maken ipv enkel meisjes/jongens? Nadeel nu is dat niet-vergelijkbare producten een beetje door elkaar staan.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 61 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.