Ik heb mij voor deze vraag aangemeld onder een ander account omdat ik verwacht heel wat informatie te moeten plaatsen welke ik liever prive houd.
Deze vraag is al vaak gesteld op dit forum en ik heb de topics erover waarschijnlijk voor 90% gelezen. Waarom lukt het mij dan toch niet de boel kloppend te krijgen??!! Geen idee! Daarom nóg maar eens een keer de vraag:
Waar zit de fout die ervoor zorgt dat de fiscalewinstberekening niet gelijk is aan mijn winst- verliesrekening?
Netto omzet -> 34.998
Bedrijfslasten-> 26.139
Fianciele lasten -> 2.051
-----------------------------------
saldo winst- verliesrekening-> 6.808 (Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ik hier een fout in heb gemaakt)
Materiele vaste Activa
Begin boekjaar -> 152.897
Eind boekjaar -> 142.283
Liquide middelen
Begin boekjaar -> 0
Eind boekjaar -> 8.487 (is omzet incl BTW van 4e kwartaal 2012 welke ik pas in 2013 op de bank gezet heb)
Ondernemningsvermogen (bestaat uit alleen het EV)
Begin boekjaar -> 115.897
Eind boekjaar -> 125.578
Langlopende schulden
Begin boekjaar -> 37.000
Eind boekjaar -> 32.000
* Ik krijg mijn omzet grotendeels contant. Deze stort ik op de bank(prive en zakelijk zijn één rekening). Daarom heb ik bij 'prive-ontrekkingen' mijn netto winst ingevuld. Ik zie dit bedrag namelijk meteen als prive-geld.
Is er iemand die mij hiermee verder kan helpen? Indien het gewenst is om dit via de telefoon te doen, dan is dit geen enkel probleem.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
janpeter2013
janpeter2013
Ik heb mij voor deze vraag aangemeld onder een ander account omdat ik verwacht heel wat informatie te moeten plaatsen welke ik liever prive houd.
Deze vraag is al vaak gesteld op dit forum en ik heb de topics erover waarschijnlijk voor 90% gelezen. Waarom lukt het mij dan toch niet de boel kloppend te krijgen??!! Geen idee! Daarom nóg maar eens een keer de vraag:
Waar zit de fout die ervoor zorgt dat de fiscalewinstberekening niet gelijk is aan mijn winst- verliesrekening?
Netto omzet -> 34.998
Bedrijfslasten-> 26.139
Fianciele lasten -> 2.051
-----------------------------------
saldo winst- verliesrekening-> 6.808 (Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ik hier een fout in heb gemaakt)
Materiele vaste Activa
Begin boekjaar -> 152.897
Eind boekjaar -> 142.283
Liquide middelen
Begin boekjaar -> 0
Eind boekjaar -> 8.487 (is omzet incl BTW van 4e kwartaal 2012 welke ik pas in 2013 op de bank gezet heb)
Ondernemningsvermogen (bestaat uit alleen het EV)
Begin boekjaar -> 115.897
Eind boekjaar -> 125.578
Langlopende schulden
Begin boekjaar -> 37.000
Eind boekjaar -> 32.000
* Ik krijg mijn omzet grotendeels contant. Deze stort ik op de bank(prive en zakelijk zijn één rekening). Daarom heb ik bij 'prive-ontrekkingen' mijn netto winst ingevuld. Ik zie dit bedrag namelijk meteen als prive-geld.
Is er iemand die mij hiermee verder kan helpen? Indien het gewenst is om dit via de telefoon te doen, dan is dit geen enkel probleem.
HEEL erg bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/43051-hulp-met-ib-winst-verliesrek-niet-gelijk-aan-fiscale-winstberekening/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag