In hoeverre pas ik als kleine zelfstandige (met een kleine boekhouding) permanence in mijn boekhouding toe? Een vb.
Ik ontvang een factuur voor een jaarabonnement webhosting lopend van mei 2013 tot mei 2014.
Als ik het goed wil boeken, boek ik op moment van ontvangst factuur:
1..Vooruitbetaalde bedragen
1..Te vorderen btw
a/ 1..Crediteuren
En elke maand:
4..Webhostingskosten (promotiekosten)
a/ 1.. Vooruitbetaalde bedragen
Maar volstaat het voor mij niet om alleen aan het einde van het jaar de kosten eruit te filteren die betrekking hebben op 2014, dus:
Bij ontvangst factuur:
4..Kosten
1..Te vorderen btw
a/ 1..Crediteuren
En per 31/12/2013 1x een memoriaalboeking:
1..Vooruitbetaalde bedragen (4 maanden 2014 x maandbedrag)
a/ 4..Kosten
Kan iemand mij aangeven waar de grens ligt? Of is 'maandelijkse permanence' ongeacht de grootte van de onderneming alleen voor jezelf om een duidelijker beeld te krijgen van je kosten/opbrengsten per maand en dien je (fiscaal gezien) alleen de overlopende jaarposten eruit te filteren?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
langen1
langen1
In hoeverre pas ik als kleine zelfstandige (met een kleine boekhouding) permanence in mijn boekhouding toe? Een vb.
Ik ontvang een factuur voor een jaarabonnement webhosting lopend van mei 2013 tot mei 2014.
Als ik het goed wil boeken, boek ik op moment van ontvangst factuur:
1..Vooruitbetaalde bedragen
1..Te vorderen btw
a/ 1..Crediteuren
En elke maand:
4..Webhostingskosten (promotiekosten)
a/ 1.. Vooruitbetaalde bedragen
Maar volstaat het voor mij niet om alleen aan het einde van het jaar de kosten eruit te filteren die betrekking hebben op 2014, dus:
Bij ontvangst factuur:
4..Kosten
1..Te vorderen btw
a/ 1..Crediteuren
En per 31/12/2013 1x een memoriaalboeking:
1..Vooruitbetaalde bedragen (4 maanden 2014 x maandbedrag)
a/ 4..Kosten
Kan iemand mij aangeven waar de grens ligt? Of is 'maandelijkse permanence' ongeacht de grootte van de onderneming alleen voor jezelf om een duidelijker beeld te krijgen van je kosten/opbrengsten per maand en dien je (fiscaal gezien) alleen de overlopende jaarposten eruit te filteren?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/43101-permanence-in-boekhouding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag