• 0

Hoe partner ik met een mechanical engineer die m'n idee niet meeneemt?

Beste mensen.

Ik heb een vraag waar kan ik een betrouwbare mechanical engineer vinden die mij wil helpen het ontwikkelen van mijn nieuwe idee.

Dat hij niet opeens zegt van : Ik zie het niet zitten.

Maar ondertussen wel doorgaat met het idee.

Ik kan namelijk geen patent aanvragen voor iets wat nog geen prototype heeft.

De meeste mensen zullen waarschijnlijk zeggen dat er een geheimhoudings verklaring moet worden getekend maar wie zegt dat hij het echt geheim houdt.

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zelfs met octrooi kunnen ze met je idee aan de haal gaan. Ook met een geheimhoudingsverklaring. Het zal dus echt niet alleen van documenten maar grotendeels van onderling vertrouwen moeten komen.

Ik zou eens in je familie of vriendenkring rondneuzen. Wil je van te voren een oordeel benader dan de NOVU. www.novu.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Net,

 

welkom op Higherlevel. Ik dacht in dezelfde richting als de waarschuwing van Nico en de verwijzing van Herman.

 

Kun je de achtergrond van je vraag naar een werktuigbouwkundige verder toelichten? Op welk gebied zoek je technische versterking?

 

Heb je de bijdragen van HL-lid Cees van der Waal al ontdekt?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste Net. Hiervoor is al duidelijk aangegeven welke valkuilen je al kunt tegenkomen. En er zijn er veel meer te benoemen als het moet. Als je zelf je technisch idee goed kunt beschrijven kun je hier een vooronderzoek laten doen dat gratis is. Verder zou ik je aanraden ook zelf in G-Patents te gaan spitten of er al dergelijke zaken in producten e.d. zijn gepatenteerd. Pas daarna kun je met Cees van der Waal aan de slag.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.