• 0

Reclamelocaties uitbetalen uit percentage van de winst: kan dat?

goedenavond,

 

ik loop al even rond met een idee op het gebied van reclame, je ziet het tegenwoordig overal en ik denk dat ik een unieke manier heb gevonden die nog niet gebruikt word momenteel.

Ik wil dus de reclameruimte gaan verkopen, en heb hiervoor een redelijk simpel concept bedacht.

 

nou vroeg ik mij af of iemand hier ervaring mee heeft en mij hier meer over kan vertellen?

 

in een fictief voorbeeld zou dit het volgende betekenen

 

coca cola wil landelijk bij mijn bedrijf adverteren, voor bijvoorbeeld een maand dit kost coca cola 25000 euro(fictief bedrag)

ik heb landelijk 100 punten(fictief) waar ik de advertentie van coca cola plaats.

Om dit te realiseren(printen,vervoer,etc) heb ik aan kosten 15000 euro(fictief).

mijn winst bedraagt dus op deze campagne 10000 euro(fictief)

mag ik nu om mijn 100 reclamepunten te bedanken/belonen voor hun medewerking, mijn winst(of een gedeelte hiervan) over deze 100 punten verdelen? Als soort van sponsoring.

 

Alvast hartelijk bedankt voor de antwoorden en jullie moeite,

 

Tim

 

Edit: titel verduidelijkt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op het forum Tim!

 

Je vraag gaat er over of je met toeleveranciers (de reclamepunten) een deal mag afsluiten dat zij niet een vast bedrag maar X% van de winst krijgen? Natuurlijk mag dat, als de reclamepunten daar in meegaan dan is dat zakelijk gezien een prima manier van zaken doen. Als je dit bijvoorbeeld maandelijks of per project aan de reclamepunten doorgeeft en zij factureren je hiervoor, dan kan dat prima.

Link naar reactie
  • 0

Dat kan en dat mag.

 

Maar wil jij het ook en wil de reclamepuntbeheerder dit ook?

 

Dit systeem gaat uit van vertrouwen. Als ik reclamepunthouder ben moet ik vertrouwen dat jou 10.000 euro winst klopt en niet stiekem 15.000 euro is bijvoorbeeld. Hoe ga je dat vertrouwen winnen dan wel het wantrouwen wegnemen?

 

De andere vraag is: wil jij dit wel? Waarom zou je de reclamepuntbeheerder meer geven dat die oorspronkelijk wil?

Stel die gaat akkoord met 200 euro. Waarom zou je die dan 300 geven?

Dit systeem kan een nadelige invloed hebben op je eigen winst. Wil je dat?

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

 

ik loop al even rond met een idee op het gebied van reclame, je ziet het tegenwoordig overal en ik denk dat ik een unieke manier heb gevonden die nog niet gebruikt word momenteel.

 

 

Is dit voor een schoolproject? Wat voor onderzoek heb je al gedaan? Heb je al eens bekeken wat voor vormen er aan buitenreclame bestaan? Wat die de adverteerders kosten? Wat de verschillende kostenposten zijn voor de beheerder?

 

Waarom wil je de reclamepunten laten delen in de winst en niet meetellen als kostenpost (vaste vergoeding)?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.