• 0

Landenkeuze Europees patent definitief?

Hoi,

 

mij wordt verteld dat als je een landenkeuze hebt gemaakt bij de aanvraag van een Europees patent, dat deze landenkeuze definitief is later niet meer kan worden uitgebreid. Ik vind dat eigenlijk vreemd. Kan iemand bevestigen dat een landenkeuze later inderdaad niet meer is uit te breiden en waarom deze beperking dan bestaat?

 

met vriendelijke groeten,

 

Rene Heuven

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

OK. Hartelijk dank voor het vlotte antwoord.

 

Maar logisch klinkt me dat niet: als mijn eigen patent dan de oorzaak is dat ik de niet gekozen landen alsnog kan aanmelden. Feitelijk zou men toch moeten zien dat mijn eigen patent al is toegekend en dat het patent nu alleen nog geeffectueerd hoeft te worden in het betreffende land?

 

Maar ik begrijp dat dit meer een kwestie is van regelgeving dan van logica?

 

met vriendelijke groeten,

 

Rene

Link naar reactie
  • 0

Ik ben octrooigemachtigde, en heb de indruk dat het antwoord van herman niet precies een antwoord op de vraag is, waardoor er wat verwarring ontstaat

 

Bij een europese octrooiaanvraag heb je (zoals de wet nu is) automatisch alle landen die meedoen aan het Europees Octrooiverdrag geselecteeerd. Dat is ruwweg de EU + circa 15 andere landen.

 

Na goedkeuring van het octrooi moet je in de diverse landen je octrooi valideren, normaal binnen 3 maanden na goedkeuring.

 

Heb je het dan niet gedaan: helaas, geen octrooi voor dat land.

 

Waarom is dat zo:? Omdat de wet nu eenmaal zo is.

 

Tot een paar jaar geleden was het inderdaad zo dat je relatief vroeg in de procedure de potentiiele landen moest kiezen, en daar ook voor betalen. Het is mogelijk dat je daarop doelt. Nu is dat echter niet meer zo.

 

De priorititeitsdatum is alleen van belang als je een eerste aanvraag, bijvoorbeeld in NL, wilt uitbreiden naar andere landen. Herman heeft daarbij wel gelijk als dit inderdaad de vraag was maar ik denk dat de vraag anders bedoeld is.

 

Hoe dan ook, mijn advies is: raadpleeg een octrooigemachtigde, die kan je alles uitleggen.

 

Maar waarom is de wet zoals hij is...tja. Waarom mag ik geen 150 rijden terwijl ik een hele goede chaffeur ben en een heel veilige auto heb.... Lex dura sed lex!

 

 

 

 

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 122 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.