• 0

verhuur vakantiewoningen onderbrengen in BV of eenmanszaak

Hallo

Wij hebben inmiddels een drietal vakantiewoningen (betreft roerend goed daar het zgn chalets betreft). Dese hebben we privé aangeschaft.

Deze maand heb ik een stamrecht BV opgericht daarnaast wil ik een eenmanszaak oprichten om een aantal activiteiten in op te nemen. Daarnaast is het oprichten van een eenmanszaak ook interessant omdat ik hierdoor nog in 2013 gebruik kan maken zeer interessante fiscale regelingen tbv de aanschaf van een hybride auto.

De huisjes die we privé hebben houden we privé mede doordat hiermee het hoogste rendement kan worden verkregen doordat de inkomsten direct in box3 terecht komen. Ik moet echter ook activiteiten ondernemen vanuit de BV alsmede de eenmanszaak.

Mijn voorkeur gaat uit naar het lenen van financiële middelen vanuit mijn BV aan mijn eenmanszaak. Vanuit die eenmanszaak wil ik dan nieuwe chalets aan gaan schaffen waarvan de BTW aftrekbaar is.

Nu is mij ter öre gekomen dat deze constructie een dunne scheidingslijn vormt tussen privé en zakelijk en dat ik hierdoor het risico loop dat de fiscus de huisjes die wij privé hebben (en houden) worden gezien als een bedrijfsvoering. Hierdoor wordt eea zwaarder belast. Door de nieuwe aankopen direct vanuit de BV te doen zou je dat risico niet lopen.

Vraag aan u is wat uw ervaringen hiermee zijn.

Alvast dank voor de reactie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
Daarnaast is het oprichten van een eenmanszaak ook interessant omdat ik hierdoor nog in 2013 gebruik kan maken zeer interessante fiscale regelingen tbv de aanschaf van een hybride auto.

Volgens mij is dat alleen interessant wanneer je bijpassende inkomsten hebt. De huurinkomsten hou je in box-3. Wat zijn dan de inkomsten in die eenmanszaak?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.