Ik heb anderhalf jaar geleden een koeling gekocht bij het inrichten van mijn verbouwde winkel. Het bedrijf wat mijn interieur heeft geleverd (inc koeling etc) is destijds vergeten de afvoer aan te sluiten. Consequentie was dat de koeling het afgelopen april begaf doordat de motor eigenlijk in zijn eigen condens stond te draaien.
Het bedrijf heeft toen een servicebedrijf ingeschakeld en die hebben een "verdampingslekbak" geplaatst deze laat het condenswater verdampen, kortom probleem opgelost.
Nu is echter op 20-09 deze lekbak kapot gegaan. Dus het bedrijf wat deze bak geplaatst heeft gebeld en deze heeft een nieuwe geplaatst; toen de monteur hier was zag hij dat het lampje wat erin zat ook defect was en vroeg me of hij dat ook meteen moest vervangen waarop ik ja heb gezegd. Nu ontvang ik van het bedrijf 2 facturen +-750 euro voor het vervangen van de lekbak en 750 euro voor het vervangen van de lamp! Ik stel dat het niet zo kan zijn dat zo'n verdamper al na 5 maanden defect is en het andere bedrijf zegt helaas we geven maar 3 maanden garantie. Bovendien heeft u geen garantie omdat zij het voor mijn interieurbouwer hebben gemaakt en niet voor mij. Ik zou met mijn factuur dus maar bij hen moeten declareren (interieurbouwer is inmiddels failliet).
Verder zijn er op de door mijn medewerker getekende werkbon uren bijgeschreven. De monteur is een goed uur hier geweest maar volgens hen is hij 5 uur bezig geweest met het vervangen van een lampje en is het voor hun heel gebruikelijk dat men achteraf nog uren op de afgetekende bon bijschrijft die in hun eigen werkplaats zijn gewerkt.
Ik vind het hele zaakje stinken en ben eigenlijk alleen bereid de daadwerkelijke kosten voor het vervangen van de lamp te betalen. De rest is m.i. garantie en dat verhaal dat een monteur er uren en uren mee bezig is geweest op de werkplaats lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Wat denken jullie hiervan?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ricovd
ricovd
Beste medelezers,
Ik heb een vraagje aangaande garantie.
Ik heb anderhalf jaar geleden een koeling gekocht bij het inrichten van mijn verbouwde winkel. Het bedrijf wat mijn interieur heeft geleverd (inc koeling etc) is destijds vergeten de afvoer aan te sluiten. Consequentie was dat de koeling het afgelopen april begaf doordat de motor eigenlijk in zijn eigen condens stond te draaien.
Het bedrijf heeft toen een servicebedrijf ingeschakeld en die hebben een "verdampingslekbak" geplaatst deze laat het condenswater verdampen, kortom probleem opgelost.
Nu is echter op 20-09 deze lekbak kapot gegaan. Dus het bedrijf wat deze bak geplaatst heeft gebeld en deze heeft een nieuwe geplaatst; toen de monteur hier was zag hij dat het lampje wat erin zat ook defect was en vroeg me of hij dat ook meteen moest vervangen waarop ik ja heb gezegd. Nu ontvang ik van het bedrijf 2 facturen +-750 euro voor het vervangen van de lekbak en 750 euro voor het vervangen van de lamp! Ik stel dat het niet zo kan zijn dat zo'n verdamper al na 5 maanden defect is en het andere bedrijf zegt helaas we geven maar 3 maanden garantie. Bovendien heeft u geen garantie omdat zij het voor mijn interieurbouwer hebben gemaakt en niet voor mij. Ik zou met mijn factuur dus maar bij hen moeten declareren (interieurbouwer is inmiddels failliet).
Verder zijn er op de door mijn medewerker getekende werkbon uren bijgeschreven. De monteur is een goed uur hier geweest maar volgens hen is hij 5 uur bezig geweest met het vervangen van een lampje en is het voor hun heel gebruikelijk dat men achteraf nog uren op de afgetekende bon bijschrijft die in hun eigen werkplaats zijn gewerkt.
Ik vind het hele zaakje stinken en ben eigenlijk alleen bereid de daadwerkelijke kosten voor het vervangen van de lamp te betalen. De rest is m.i. garantie en dat verhaal dat een monteur er uren en uren mee bezig is geweest op de werkplaats lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Wat denken jullie hiervan?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/43544-garantie-b2b/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag