Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
fendo57
fendo57
Hallo,
Ik wil een koeriersbedrijf beginnen.
Hierover heb ik wat vragen die ik via google niet kan vinden.
Vanuit mijn Stamrecht BV koop ik een bestelauto (VW Caddy TDI).
Hierdoor blijven bij evt. problemen de spullen buiten een faillissement (waar ik niet vanuit moet gaan :-))
Deze verlease/verhuur ik dan aan mijzelf als ZZP'er.
Voor de perioden dat ik de auto niet nodig heb voor bezorgingen kan ik deze verhuren anderen (die meubels af moeten halen bij Ikea enzo).
Het financiële plaatje (kosten per km., verzekering etc.) ben ik aan het uitwerken.
Dan moet ik voor de Stamrecht BV (nu dus werkBV) een BTW nummer aanvragen want ik ben dan een handelende BV en heb dan recht op teruggave van BTW.
Moet ik dit doen vóórdat ik de bestelauto koop of kan ik eerst de auto kopen en daarna een BTW nummer vragen en de BTW terugvragen.
Moet ik mijzelf ook voor het kopen van de auto in laten schrijven bij de KvK etc.?
Hoelang gaat deze admistratieve afhandeling bij de KvK en Belastingdienst ong. duren?
Graag jullie professionele antwoorden.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/43656-een-paar-vragen-mbt-koeriersbedrijf-beginnen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag