• 0

Arbeidscontracten vernieuwen bij wijziging rechtsvorm?

Hallo,

 

Ik ben al een tijdje op zoek naar een antwoord op de vraag of bij een wijziging van een rechtsvorm de arbeidscontracten van de werknemers ook moeten worden vernieuwd. In dit geval gaat het specifiek om de wijziging van een V.O.F. naar een BV. Of voldoet een mededeling ook? Zijn er nog bepaalde risico's bij eventueel slechts een mededeling? Helaas nog geen antwoord kunnen vinden na het hele internet afgestruind te hebben. Kan iemand mij verder helpen?

 

Bij voorbaat dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Joost,

 

Bedankt voor je antwoord. Zitten er verder geen risico's aan het uitsluitend doen van een mededeling? Is er nog schriftelijke bevestiging nodig? Kan een medewerker eventueel weigeren? En, daar ga ik niet vanuit, maar stel dat het over een paar maand bergafwaarts gaat, zijn er dan nog gevolgen voor de aansprakelijkheid?

 

Opnieuw dank voor je antwoord.

 

Met vriendelijke groet,

 

Stefan

Link naar reactie
  • 0

Mededeling idd schriftelijk doen, waarin je aangeeft dat alle bepalingen, dus ook de verplichtingen van jou als werkgever en hen als werknemer van kracht blijven.

 

Vanwaar de vraag over aansprakelijkheid? Je bent en blijft de werkgever, daar verandert niets aan. Alleen heb je de BV nu als schil die eventuele klappen kan opvangen ipv jullie privé.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.