• 0

Vraag over pensioen

accountant,

 

Via via ben ik bij u terechtgekomen met mijn vraag.

Het is geen ondernemersvraag, toch hoop ik dat iemand mij kan helpen.

Ik zit op het moment in een lastig pakket.

 

Sinds 01-12-2000 werk ik voor een TBS kliniek.

Hier krijg ik een reiskostenvergoeding van 35 euro per maand. De reisafstand is bijna 10 km.

Mijn eerste vraag is of u een CAO- zorg boekwerk voor mij heeft. En of dit bedrag klopt. Ik zit in schaal 50.

 

De TBS kliniek stop op 01-01-2015. Nu heb ik een aanbieding om vanaf maart, omdat ik gedetacheerd ben bij een instelling, naar een andere TBS kliniek te gaan in Zutphen.

De afstand is voor mij erg groot en ik weet niet of ik daar zo zin in heb. Daarom zit ik met veel vragen.

 

Van de TBS kliniek waar ik nu zit heb ik begrepen dat volgens de CAO iemand die langer dan 10 jaar ergens werkt, de tijd korter is dan 5 jaar tot pensionering ( dit zal voor mij dan 66 jaar zijn) Dit jaar ben ik 60 jaar geworden, dat je dan voor de wachtgeld rekening in aanmerking komt. Dat is dat je ww wordt aangevuld tot 70% tot aan je pensioen.

Klopt dit?

 

Maar nu zegt iemand van de administratie, dat ik beter naar Zutphen kan gaan, omdat ik in de wachtgeldrekening niks op kan bouwen voor na mijn pensioen.

Klopt dit?

 

In Zutphen zit ik al een schaal lager, in 45 omdat iedereen daar in zit. De reiskosten zijn ook hoger voor mij en die worden niet vergoed naar verhouding.

 

Het risico is dat ik daar een jaarcontract krijg. Wanneer ik er dan uit moet heb ik minder ww en geen regeling.

 

Mijn pensioen is niet omgezet tot een flexpensioen, dit zou nadeliger zijn. Het pensioenfonds zorg en welzijn heeft dit eigenlijk omgezet van een flexpensioen naar een ouderdomspensioen.

 

Mijn slotvraag is eigenlijk kunt u mij helpen met het berekenen van een voor mij zo voordelige manier.

Ik wil best stoppen met werken, maar wat zijn de nadelen of kan ik beter blijven werken.

Misschien is er ook nog een doorstart bij de TBS waar ik nu zit.

 

Met vriendelijke groet,

 

Maartje

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Maartje,

 

Je begint je vraag er zelf al mee, dit is geen ondernemersvraag, en komt zelfs niet een beetje in de buurt. Om die reden ga ik deze vraag sluiten want wij richten ons uitsluitend op ondernemers vragen.

 

Vragen over uitwerking van de CAO kun je het best bij een vakbond navragen of mogelijk dat de site van of het juridisch loket nog behulpzaam kan zijn.

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.