• 0

Losse thee-markt in Nederland

Hallo, ik ben bezig met het opstellen van een business plan om de Nederlandse & Belgische markt van losse thee the betreden. Waar ik op dit moment een beetje me zit is om een schatting the maken van de grote van de markt. Is er iemand die me hiermee op weg kan helpen? Ik kan geen bron online vinden waarop ik een schatting kan baseren. Ik weet dat er veel theezakjes in NL wordt verkocht, maar hoe zit het met losse thee? Thanks!

https://www.teasenz.nl - Online theewinkel voor authentieke losse thee direct uit China.
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gezien je handtekening is t gelukt?

 

Gezien de signatuur en ondertekening is het iemand die voor een Chinese onderneming de markt verkent. Misschien vind je nuttige info bij de KNVKT, dat lijkt me het aangewezen adres voor marktinfo. En wellicht ben je bereid om iets te vertellen over de manier waarop Chinese leveranciers de Europese markten direct willen gaan bewerken. Dat gaat vast meer gebeuren en dat is bere-interessant, ook voor kleine detaillisten en online shops die bij de bron willen inkopen.

KNVKTThee_Infographic.thumb.jpg.eb939319287e3f92ce97a8df19f42ae2.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Gezien je handtekening is t gelukt?

 

Gezien de signatuur en ondertekening is het iemand die voor een Chinese onderneming de markt verkent. Misschien vind je nuttige info bij de KNVKT, dat lijkt me het aangewezen adres voor marktinfo. En wellicht ben je bereid om iets te vertellen over de manier waarop Chinese leveranciers de Europese markten direct willen gaan bewerken. Dat gaat vast meer gebeuren en dat is bere-interessant, ook voor kleine detaillisten en online shops die bij de bron willen inkopen.

 

Super bedankt! Een goede bron mee te beginnen.

 

Mijn Engelstalige internationale website is met success gelanceerd en we nu redelijk in Engelstalige landen. Europa blijft moeilijk vanwege verschillende talen. In Europa ben ik van plan eerst de Nederlandse markt te betreden met een Nederlandstalige website. Uiteraard hoor ik graag als er ondernemers (met achtergrond in food business of ecommerce) geinteresseerd zijn in een samenwerking.

 

https://www.teasenz.nl - Online theewinkel voor authentieke losse thee direct uit China.
Link naar reactie
  • 0

dan ben ik voornamelijk benieuwd hoe je de aversie tegen chinese produkten denkt om te buigen, in de 'gezondheidsbranche' heeft (niet-biologische) chinese thee een zeer slecht imago. >;(

 

Dit is inderdaad de grootste uitdaging. We hebben een paar maanden geleden een bulk order bestelling succesvol afgerond naar Italie met een laboratorium onderzoek door een internationale derde party. Alles is volledig gegaan volgens de Europese wetgeving. Toch is het lastig, ik heb wel problemen gehad met veel 'dodgy' leveranciers, maar die heb ik nu kunnen vermijden omdat ik direct naar de theeregio reis om de boeren te bezoeken.

https://www.teasenz.nl - Online theewinkel voor authentieke losse thee direct uit China.
Link naar reactie
  • 0

 

Mijn Engelstalige internationale website is met success gelanceerd en we nu redelijk in Engelstalige landen. Europa blijft moeilijk vanwege verschillende talen.

 

 

Site ziet er goed uit. De indruk is dat het een Chinees bedrijf is dat internationaal levert. Je suggereert nu min-of-meer dat het toch een Nederlands bedrijf is. Maakt verder niet uit, maar is het een keuze om wel of niet aan te geven dat je in Europa gevestigd bent. Ik kan me argumenten voor beide keuzes voorstellen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Mijn Engelstalige internationale website is met success gelanceerd en we nu redelijk in Engelstalige landen. Europa blijft moeilijk vanwege verschillende talen.

 

 

Site ziet er goed uit. De indruk is dat het een Chinees bedrijf is dat internationaal levert. Je suggereert nu min-of-meer dat het toch een Nederlands bedrijf is. Maakt verder niet uit, maar is het een keuze om wel of niet aan te geven dat je in Europa gevestigd bent. Ik kan me argumenten voor beide keuzes voorstellen.

 

Hi TwaBla, wij zijn een in China gevestigd bedrijf ;)

https://www.teasenz.nl - Online theewinkel voor authentieke losse thee direct uit China.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.