• 0

Foutje bedankt...

Leren van je fouten vind ik erg belangrijk (aangezien ik er meer dan genoeg maak ;) ):

 

Webmergers werkt aan dotcom-archief

Door: Jasper Houtman

Dinsdag, 30 Juli 2002

Bron: Emerce

 

Onderzoeksbureau Webmergers.com is samen met een business school in de Verenigde Staten gestart met het optekenen van de dotcom-geschiedenis. Doel is om toekomstige ondernemers te laten leren van de fouten uit het verleden. "De internet boom en neergang is de grootste gebeurtenis in de zakelijke wereld van de afgelopen vijftig jaar." Meer »»

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het kan een heel vermakelijk verhaal worden, maar echt leerzaam is het niet natuurlijk. De periode die de dot.coms een tijdje geleden meegemaakt hebben zal niet meer komen, dus fouten van bedrijven als Boo.com zijn niet echt relevant voor de huidige wereld (het geldverslindende Boo was gebouwd op de drie C's aldus een bestuurslid: Caviar, Champagne and the Concorde - waarbij men nog voor men operationeel was met de site al een helpdesk had zitten van 30 man, in een duur pand in hartje Londen).

Link naar reactie
  • 0

Ik weet het niet. Misschien toch maar opschrijven. De halfwaardetijd van hennis is geloof ik 36 uur. Bij die snelle dot.com boys is dat natuurlijk veel korter. Zal wel 6 uur zijn.

 

Zelf merk ik dat een aantal van die oude dotcommers weer babbels beginnen te krijgen en elkaar weer opzoeken. Brrrr.

 

Helaas zijn de dotcommers na hun "downfall" niet echt vervangen door een groep doortastende ondernemers die wisten hoe het wél moest. Het is een beetje stil aan het ondernemersfront, dus steken de babbelaar de kop weer op.

 

Dus: toch maar opschrijven.

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 69 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.