• 0

Samenwerking en rechten beter vastleggen

Hallo,

 

Via internet ben ik in contact gekomen met iemand. Wij hebben elkaar nog nooit ontmoet, maar vullen elkaar prima aan. We hebben een pilot project opgezet. Deze loopt naar tevredenheid en nu willen we eigenlijk een nieuw concept in de markt zetten waarbij (als het goed is) grotere bedragen verdiend worden.

 

Bij ons eerste (pilot) project is niks vastgelegd. Gewoon op basis van goed vertrouwen. Echter, met dit nieuwe project wil ik wel iets meer vast laten leggen. Niet dat zij ineens met mijn project er vandoor gaat door bij wijze van ineens wachtwoorden te veranderen. Of dat ik ineens besluit te verkopen.

 

Dat wij geld gaan verdienen is niet zeker, maar het is het proberen wel waard. Ik wil er dus niet meteen veel geld in een samenwerkingsovereenkomst o.i.d. gaan steken. Wat is nu de simpelste manier om even wat op papier te hebben staan over dit project, over de verdeling van de inkomsten 50/50 en over dat wij allebei voor een evengroot deel eigenaar zijn?

Wanneer wij nu ineens gouden bergen gaan verdienen wil ik hiervoor best naar een advocaat/notaris gaan, maar doe het in eerste instantie liever zonder.

 

Iemand tips?

Dank je!

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Maar waarom zou zij ineens “met jouw project er vandoor gaan”?

 

Jij hebt toch bepaalde (ten opzichte van haar tenminste) unieke kwaliteiten die zij niet bezit, neem ik aan. Want jullie vullen elkaar goed aan schrijf je.

Als dat gebeurt dan wordt het toch ‘de dood in de pot’. Dat is toch stom, daar heeft niemand wat aan lijkt mij.

 

En hoe zou jij ineens iets dat niet eens bestaat zomaar kunnen verkopen?

 

Het zal, neem ik aan, het nodige kosten om dit te lanceren. Daar moet je wel goede afspraken over maken (wie betaalt wat etc). En dan spreek je de intentie uit (zet maar in een brief) dat jullie dit 50/50 gaan doen (en wie wat gaat doen) en dat jij tot nader orde eigenaar van “jouw project” bent en zij eigenaar van “de applicatie” of wat het nou mag wezen blijft.

En dan zet je erbij dat wanneer het allemaal niets wordt, dan gaan jullie weer als goede vrienden (zonder claims op elkaar) uit elkaar.

Veel meer valt er niet te doen denk ik. Zonder allerlei kosten en veel moeite en gedoe.

 

Als het zich bewezen heeft kan je het onderbrengen in een (gezamenlijke) BV.

 

Link naar reactie
  • 0

Heb je al op ' samenwerkingsovereenkomst' gegoogled?

Je komt daar een schat aan info en voorbeelden tegen.

Niet alleen kun je de voorbeelden aan je eigen situatie aanpassen maar bovendien wordt je gedwongen na te denken over zaken waar je nog niet opgekomen was. Al biedt dit niet direct een 100% passende oplossing het lijkt mij een nuttige/noodzakelijke exercitie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.