• 0

Ontslag genomen en als ZZP'er werken voor ex-werkgever

Beste mensen,

 

Na enige tijd meegelezen te hebben hierbij mijn eerste vraag, mijn situatie wijkt iets af van antwoorden welke ik al op het internet gevonden heb.

 

Ik heb in november ontslag genomen bij mijn ex-werkgever. Per 1 januari uit dienst en werkzaam als ZZP'er met var-wuo. Mijn eerste zelf geworven opdracht start per 1 februari. In januari ben ik als ZZP'er aan het werk via mijn ex-werkgever. win-win-win situatie voor mij, ex-werkgever en directe klant van ex-werkgever, Tot vlak voor de jaarwisseling was er geen sprake van om in januari voor de eindklant van ex-werkgever te werken. Mijn opdrachten betreffen full-time inhuur voor een aantal maanden bij 1 bedrijf.

 

Eindklant heeft mij gevraagd om direct voor hun te werken, gezien het relatiebeding heb ik dit via mijn ex-werkgever gespeeld. Ik factureer de uren voor januari aan mijn ex-werkgever via een inhuurovereenkomst voor deze eindklant. "standaard" overeenkomst voor ZZP'ers. ik vraag mij af of dit problemen bij de belastingdienst / var-wuo kan opleveren. Wordt dit wellicht gezien als verkapt loondienst waarbij je in de eerste maand weer werkzaam bent voor ex-werkgever? Wat zijn de opties om dit correct te regelen?

 

Bedankt alvast.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ik het goed begrepen heb ga je vanaf 2014 voor jezelf werken. Je werkt voor een opdrachtgever die je zelf geworven hebt waarbij de werkzaamheden enkele maanden in beslag nemen. Vervolgens ga je aan de slag bij een volgende opdrachtgever waar de opdracht ook weer enkele maanden zal duren. De enige link die je hebt met je vorige werkgever is de opdracht in januari. Een maand die je anders thuis had gezeten.

 

Het al-dan-niet zijn van ondernemer wordt beoordeeld over het gehele jaar en dus niet alleen op basis van deze ene maand. Sterker nog, tegen de tijd dat je met je aangifte IB over 2014 bezig bent is het al 2015. Ook de werkzaamheden die je dan doet kunnen jou status als ondernemer onderstrepen ondanks het feit dat er van jaar tot jaar gekeken wordt.

 

Als mijn interpretatie correct is en je voor de overige maanden aan de eisen van ondernemerschap voldoet zou ik me over deze ene maand niet zo druk maken.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.