• 0

Hoe lang bewaart de Belastingdienst je gegevens?

Ik begrijp dat iedere ondernemer wettelijk verplicht is zijn/haar administratie 7 jaar te bewaren (fiscale bewaarplicht).

Zie: hier

 

Ik vroeg me af: hoe zit het eigenlijk omgekeerd? Hoe lang bewaard de Belastingdienst eigenlijk je gegevens van de aangifte? Blijft dit oneindig opgeslagen/beschikbaar of geldt dan ook die 7 jaar bijv.?

 

Hartelijke groet,

G rover.

 

 

[Mod edit: "d ipv t" spelfout in de titel hersteld]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mooi dat ik op dit waardevolle platform ook taalles krijg 8) ;)

 

Ik vroeg het me simpelweg af, aangezien ik bepaalde papieren/gegevens van jaren terug niet meer 1-2-3 terug kan vinden in mijn eigen administratie en ik niet meer terecht kan bij mijn toenmalige boekhouder hiervoor. Niet dat het persé zo belangrijk is, want het ging over een simpele aangifte van 6 jaar geleden. Maar goed, gezien ik zaken 7 jaren dien te bewaren, vroeg ik me af of dit dan ook zo geldt voor de BD en of die papieren nog op te vragen zijn en zoja, tot hoeveel jaar terug? En als die papieren er na 7 jaar niet meer zijn bij de BD bijv. , zijn de opgegeven gegevens (dus niet de papieren) nog wel beschikbaar in hun systemen bijv. om op te kunnen vragen voor mijzelf?

 

Ik zal zelf even contact opnemen binnenkort, maar vond ook dit zonet:

 

http://www.goeievraag.nl/vraag/financien-werk/financien/belasting/hoelang-bewaard-belastingdienst-aangiftes.456602

 

Hartelijke groet,

Grover.

Link naar reactie
  • 0

Dag Grover

 

er bestaat een verlengde navorderingstermijn van 12 jaar zodat ik aanneem dat de fiscus alles minstens zo lang bewaart.

 

Echter, de fiscus is geen archief waar je terecht kunt als je iets kwijt bent. Het bewaren van je aangiftes is jouw verantwoordelijkheid. Ik vraag me af of je een kopie aangifte kunt opvragen bij ze. Ik vermoed niet.

 

groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.