• 0

startkapitaal kan je maken of breken. eigenlijk onbegrijpelijk.

Beste forum leden

Sinds jaren heb ik begin Januari eindelijk weer de rust gevonden om na een vervelende periode in mijn leven te bedenken hoe verder. Gezien mijn huidige situatie ben ik een plan gaan uit werken dat perfect aansluit bij mijn plus en min punten.

 

Omdat het een lastige tijd is om als 50 jarige aan het werk te komen bij een werkgever was mijn standpunt om wat er niet is dan maar zelf te maken. Het creëren van een werkplek waar ik al snel mee uitkwam op het starten van een eigen bedrijf.

 

Tot mijn verbazing kwam ik op iets dat al mijn verwachtingen te boven ging en na lang doorrekenen van kosten en te behalen winsten kon ik niet anders dan dit uit te gaan werken in een ondernemersplan. Met een investering van € 0,20 van de consument zou ik met het bedrijf in het slechtste geval na twee jaar een winst van € 103.668,00 (ex loonkosten) kunnen behalen en volgens reële berekeningen na drie jaar een winst van € 1.008.890,00. en hoe negatief ik het ook doorreken kom ik maar niet op het mislukken van dit bedrijf. De berekeningen geven aan dat er gestart moet worden met een startkapitaal van € 25000.00 en daar is dan vervolgens het probleem waar je als gemotiveerde starter tegenaan loopt.

 

Omdat ik momenteel werkzoekende ben en dus van een minimum inkomen moet rondkomen is het lastig om dit te financieren. Ook ben ik een doener en interesseren al die administratieve rompslomp er omheen mij totaal niet. Ik wil gewoon keihard werken en mijn inkomen zelf verdienen. Nu heb ik dus een goed plan waarmee dat zeker zal lukken, alleen weet nu niet wat verder te doen om dit daadwerkelijk uit te kunnen gaan voeren.

 

Wat zou de slimste manier nu voor mij zijn om in contact te komen met mensen die de financiële kant van het ondernemen voor mij zouden kunnen regelen. Dus de investering van het startkapitaal kunnen doen en de nodige hulp kunnen bieden bij het administratieve dat nodig is om alles netjes te regelen.

 

 

Modedit: witregels aangebracht en niet terzake doend plaatje verwijderd.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Winst excl. loonkosten... dat zegt bijna alles.

 

Het klinkt weinig aannemelijk als je binnen drie weken een ondernemersplan weet te schrijven en productierijpe machine weet te ontwikkelen, maar misschien is dit wetenschappelijke scepsis en ben jij inderdaad de doener die ons allemaal versteld doet staan het komende jaar... voor demonstratie is altijd ruimte op een borrel of event!

 

Heb je in dit kader bijvoorbeeld al gelezen over de espressocupjes start-up van HL-lid Jantax of Tiller van HL-lid Herman van der Helm? Of activiteiten van HL-lid Crusade?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik los geen enkel probleem op en voel me daar ook niet toe geroepen om dat te doen.

Wel breng ik iets terug wat veel mensen de mondhoeken zal laten optrekken en even hun problemen laat vergeten.

 

Dan kan ik je nu al op een briefje geven dat niemand zich geroepen zal voelen om geld in jouw vage idee te investeren dat redelijk makkelijk kopieerbaar zal zijn mocht het een succes worden.

 

Niet alleen investeerders zijn kritisch, ook crowdfunding platformen gaan in toenemende mate hogere eisen stellen aan deelnemers.

IMHO, alles wat ik hier tot nu toe van jou gelezen hebt stemt mij niet tot vreugde, dat zal bij investeerders en CF platforms niet anders zijn.

bedankt voor je briefje maar aan briefjes van personen als jou heb ik niet veel, mijn "vage" idee is al door menig investeerder geprobeerd, echter zonder succes omdat de kennis die ik bezit om een dergelijke automaat in eigen beheer te bouwen bij hun het gebrek was. Niet alles krijg je voor elkaar als je geld heb. Dus om te zeggen dat het bij succes kopieerbaar is vind ik een mening van iemand die graag meepraat maar daar de kennis niet voor heeft dat wel te doen en vervolgens maar zinloos wat typt en het op internet zet. Sorry ik had het hier hoger ingeschat.

Link naar reactie
  • 0

Winst excl. loonkosten... dat zegt bijna alles.

 

Het klinkt weinig aannemelijk als je binnen drie weken een ondernemersplan weet te schrijven en productierijpe machine weet te ontwikkelen, maar misschien is dit gezonde scepsis en ben jij inderdaad de doener die ons allemaal versteld doet staan het komende jaar... voor demonstratie is altijd ruimte op een borrel of event!

 

Heb je in dit kader al gelezen over de espressocupjes start-up van HL-lid of Tiller van HL-lid?

 

Groet,

 

Highio

idd zeg nooit niet nooit en ik kan je nu al beloven dat er in augustus zeker een bericht van mij zal staan en ik als doener jullie zal verbazen.

Link naar reactie
  • 0

 

bedankt voor je briefje maar aan briefjes van personen als jou heb ik niet veel, mijn "vage" idee is al door menig investeerder geprobeerd, echter zonder succes omdat de kennis die ik bezit om een dergelijke automaat in eigen beheer te bouwen bij hun het gebrek was. Niet alles krijg je voor elkaar als je geld heb. Dus om te zeggen dat het bij succes kopieerbaar is vind ik een mening van iemand die graag meepraat maar daar de kennis niet voor heeft dat wel te doen en vervolgens maar zinloos wat typt en het op internet zet. Sorry ik had het hier hoger ingeschat.

 

Hmm,

 

Als ik iemand hoog heb zitten qua kennis op innovatie en kopieerbaar zijn bij succes en die je van uitstekend advies kan voorzien is het Nico wel! (Nee, heb geen aandelen in Nico ;) )

 

TS,

 

Met dit soort antwoorden gaat de hulp hier snel stoppen. En geloof me, de hulp,kritiek en ideeen die je hier krijgt kan geen 10.000 kostende adviseur tegenop.

 

Bewijs ons ongelijk maar als je nu al zo reageert op deze antwoorden gaat je machine er never nooit komen...

 

 

Succes!

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Waarom kost de bouw van de eerste machine 2 maanden en kun je daarna 3 per maand maken? Nogal een groot verschil.

Waarom bouw je nu niet 1 machine? Startkapitaal + loon kun je via je familie krijgen zoals je meldde. En 2000 euro investeren om later een miljoen te verdienen is niet zoveel (zou ik graag doen ;D )

Als die machine goed werkt en je cijfers kloppen dan kun je daarna veel makkelijker een investeerder zoeken. Je kunt dan je cijfers onderbouwen met de praktijk.

Link naar reactie
  • 0

Het klinkt iets te mooi om waar te zijn, een investering van 25000,- euro en na 3 jaar een miljoen winst.. Maar wij kunnen immers niet jou ondernemingsplan inzien en ambitie is altijd goed! Ik zou je aanraden om een kijkje te nemen op de website van qredits wat betreft het niet al te grote startkapitaal dat je nodig hebt en de coaching die er graag bij zou willen hebben.

 

Mvg,

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 159 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.