• 0

Rekening voor gemiste inkomsten?

Misschien een lullige casus voor grote ondernemers als jullie, maar voor mij als kleine ondernemer wel van belang.

Graag hoor ik jullie mening

 

Ik heb een bedrijf dat, naast kinderfeestjes en creatieve workshops, ook in te huren is door BSO's en Brede Scholen.

 

Nu heb ik vorig jaar in het najaar voor een Brede School een aantal activiteiten mogen verzorgen. Een grote opkomst aan kinderen, iedereen erg enthousiast en voor mij heel leuk verdienen.

Rond november werd ik gevraagd om twee activiteiten voor het voorjaarsprogramma in te dienen. Dus ik veel tijd en energie gestoken in het vinden van leuke knutselprojecten, passend bij de leeftijden en voor een voordelige prijs zodat de winst gunstig is.

 

Verschillende voorbeelden uitgewerkt en ingediend. Hieruit zijn twee activiteiten gekozen. Ook de data zijn vastgesteld, dus alles in kannen en kruiken.... zou je denken.

 

Nu krijg ik vorige week bij toeval de activiteitenkalender onder ogen en blijkt dat één activiteit niet eens vermeld staat en van de andere verkeerde data genoemd zijn.

 

Ik een mail gestuurd naar mijn contactpersoon van Brede School. De situatie uitgelegd, maar krijg nul op rekest. Wegens overlijden in de familie heeft ze geen kans gezien om de kalender nog eens te controleren. En ja de andere leden van het bestuur zijn schijnbaar niet capabel om het te regelen wanneer zij weg is...

 

Moraal van het verhaal. Helaas pindakaas. Ze willen geen papiertje mee geven aan de kinderen, omdat "die toch nooit aankomen thuis". Ik moest maar vast wat nieuws gaan bedenken voor het najaar, en dan ging ze kijken of ze haar best kon doen om mij er dan weer tussen te krijgen...

 

Voel me best op een gemakkelijke manier aan de kant gezet. Heb haar ook uitgelegd dat het mij als kleine zelfstandige in de portemonnee raakt.

 

Nu vraag ik voor de activiteiten altijd een vast bedrag in het vooruit betaald. Een minimale hoeveelheid deelnemers. Alles extra wordt op de dag zelf bijbetaald.

 

Kan ik voor die gemiste activiteit wel mijn vaste bedrag declareren? Per slot van rekening zijn er al materialen ingekocht en was de datum al definitief in onze agenda's gezet.

 

Hoor graag jullie mening.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Verschillende voorbeelden uitgewerkt en ingediend. Hieruit zijn twee activiteiten gekozen. Ook de data zijn vastgesteld, dus alles in kannen en kruiken.... zou je denken.

 

Lang verhaal kort: wat en hoe is concreet bewijsbaar met jou overeengekomen of vastgelegd? Heb je mails of andere schriftelijke bevestigingen waaruit blijkt dat er een overeenkomst is afgesloten?

 

Ik een mail gestuurd naar mijn contactpersoon van Brede School. De situatie uitgelegd, maar krijg nul op rekest. Wegens overlijden in de familie heeft ze geen kans gezien om de kalender nog eens te controleren. En ja de andere leden van het bestuur zijn schijnbaar niet capabel om het te regelen wanneer zij weg is...

 

Heeft ze die mail ook per mail beantwoord en daarin aangegeven dat er inderdaad op enig moment een overeenkomst was?

 

Als er een overeenkomst is, ben jij gerechtigd nakoming daarvan af te dwingen of - ter beoordeling aan jou - minimaal de door jou gemaakte kosten vergoed te krijgen

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.