Ik heb in de tussentijd een paar boekhoud vragen verzameld waar ik hopelijk wat duidelijkheid over mag ontvangen.
1) Ik heb laatst algemene voorwaarden laten opstellen door een extern bedrijf.
Waar moet ik deze kosten onder gaan rekenen. Onderstaande een afbeelding (zie bijlage) uit mijn boekhoudprogramma, ik schat zo in dat dit onder algemene kosten zal vallen, het beste wat ik daar lijk tegen te komen is Adviseurskosten. Is dit correct?
2) En kan ik een camera gewoon onder ICT apparatuur (kantoorkosten) rekenen? Ik maak hiermee foto's voor webwinkel.
3) Ik laat wel eens wat door iemand vertalen, maar die is niet geregistreerd bij KVK, dus ik heb geen factuur. Hoe ga ik met deze bedrijfskosten om, waar kan ik dat onder laten vallen?
4) Ik heb een factuur voor ICT apparatuur met een totaal van 22,95, waar zit inbegrepen 3,98 BTW. Probleem is alleen dat er niet 22,95 van mijn rekening is afgeschreven, omdat er vanwege een voucher die ik had 15 in mindering is gebracht op het totaal. Hoe ga ik hier mee om?
5) Ik heb een logo laten ontwerpen, maar ook daar vind ik het moeilijk een passende kostenpost te vinden in het boekhoudprogramma.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
spoel
spoel
Goedenavond,
Ik heb in de tussentijd een paar boekhoud vragen verzameld waar ik hopelijk wat duidelijkheid over mag ontvangen.
1) Ik heb laatst algemene voorwaarden laten opstellen door een extern bedrijf.
Waar moet ik deze kosten onder gaan rekenen. Onderstaande een afbeelding (zie bijlage) uit mijn boekhoudprogramma, ik schat zo in dat dit onder algemene kosten zal vallen, het beste wat ik daar lijk tegen te komen is Adviseurskosten. Is dit correct?
2) En kan ik een camera gewoon onder ICT apparatuur (kantoorkosten) rekenen? Ik maak hiermee foto's voor webwinkel.
3) Ik laat wel eens wat door iemand vertalen, maar die is niet geregistreerd bij KVK, dus ik heb geen factuur. Hoe ga ik met deze bedrijfskosten om, waar kan ik dat onder laten vallen?
4) Ik heb een factuur voor ICT apparatuur met een totaal van 22,95, waar zit inbegrepen 3,98 BTW. Probleem is alleen dat er niet 22,95 van mijn rekening is afgeschreven, omdat er vanwege een voucher die ik had 15 in mindering is gebracht op het totaal. Hoe ga ik hier mee om?
5) Ik heb een logo laten ontwerpen, maar ook daar vind ik het moeilijk een passende kostenpost te vinden in het boekhoudprogramma.
Vriendelijke groet,
Willem-Siebe Spoelstra
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/44645-paar-vragen-op-welke-rekening-bepaalde-zaken-geboekt-moeten-worden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag