• 0

StartersMenu.nl - Digitale menukaarten

Omschrijving van je concept:

StartersMenu maakt digitale menukaarten met beleving. Door de menukaart te digitaliseren zijn er veel meer mogelijkheden voor beleving. De chef kok kan zijn verhaal over een bepaald gerecht of ingredient kwijt via die digitale menukaart.

 

1. Makkelijk gerechten toevoegen, aanpassen of verwijderen

2. Veel meer tekst en uitleg over de gerechten, de herkomst ervan en achtergrond informatie

3. Beeld en video toevoegen voor de beleving.

4. Aanbevelingen van de chef, welke wijn past bij welk gerecht?

5. Wat andere gasten van het gerecht vonden weergeven

6. Allergie informatie + de ingredienten van het gerecht

 

 

Hoe werkt het?

Er wordt een kaartje met de WIFI code en de link naar de digitale menukaart op tafel gezet. Gasten kunnen dan met hun eigen smartphone de menukaart bekijken. Eventueel kan er een tablet aangereikt worden.

 

 

Website: www.startersmenu.nl

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Op dit moment zijn we bezig met de laatste hand aan de demo. Daarnaast hebben we een website rondom dit concept opgezet.

Als de demo klaar is willen we rond gaan bij horeca gelegenheden om dit uit te testen.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Meer beleving in de horeca brengen door middel van de menukaart.

Er zijn legio voorbeelden van horecagelegheden waarbij de ober een jonge student is die helaas niet voldoende weet van het product dat hij serveert.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Een duidelijke focus op beleving. Dus hoe je het als gast ervaart. En niet zozeer het optimaliseren van het bestelproces.

Het is niet de bedoeling dat we de ober vervangen met de tablet maar het is een toevoeging aan de service en kwaliteit van de ober.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Feedback over verbeteren van het concept

Voldoet onze website om de horeca te informeren en te enthousiasmeren over dit concept?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Persoonlijk vind ik een mooie "ouderwetse" menu-kaart wel iets toevoegen aan de sfeer van "uit eten". Of een digitale menu-kaart dezelfde - of een betere - beleving kan creëren weet ik niet, maar als jij succesvol bent ervaar ik dat binnenkort vast wel ergens. :)

 

Wat opmerkingen over de site:

 

Wat is de logica achter deze domeinnaam?

 

Waarom werp je zo'n drempel op om de demo te kunnen bekijken?

 

Ik zou op jouw site willen ervaren dat je begrijpt hoe gemakkelijk zo'n digitale menukaart moet zijn om voor een breed publiek bruikbaar te zijn. Dan snap ik niet waarom je hier en daar een achtergrond gebruikt waartegen de tekst lastig leesbaar is. En ik moet heel veel scrollen. Waarom heb je niet een structuur voor je website gekozen die lijkt op je menu-toepassing?

 

Bij de horeca feiten mag je de 't' van "besteedt" bij het 3e feit weghalen. En omdat je dan een 't' overhoudt, kan die mooi achter "besteed" onder het 4e feit ... ;)

 

Ik mis een KvK nummer op je site.

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het de generatie (excuus John ;) maar ik vind een mooi stuk fysiek drukwerk in mijn handen ook beter klinken dan een code voor toegang tot een menukaart op mijn mobiel. Sowieso zet ik mijn mobiel uit in een restaurant en ga ik er niet mee 'spelen'.

 

De extra informatie over ingredienten en bereidingswijze vind ik persoonlijk erg interessant. Maar nog steeds ga ik dan niet even uitgebreid zitten lezen op mijn mobiel. Er zitten immers andere mensen aan tafel waar ik liever mijn aandacht op richt.

 

Wijncombinaties zijn ook interessant (en die kunnen qua ruimte niet altijd op de kaart) maar een sommelier aan tafel vind ik dan weer fijner omdat hij mijn smaak mee kan nemen bij mijn keuze. En qua commercie is up-selling wellicht handiger.

 

Heb je uitgezocht wat voor restaurant / soort bezoeker je product wil gebruiken? Ik ben wellicht a-typisch ;)

 

Voor een doorsnee bistro is het wellicht een aardig idee. Maar dan zou de toegang nog een stukje makkelijker mogen. Een QR code op de tafel (als je papiertjes met codes uit moet delen is een groter stukje papier uitdelen met het menu daarop veel eenvoudiger; mensen hoeven dan namelijk niet naar hun mobiel te grijpen)

 

Kun je niet een app bouwen waarmee het bedienend personeel de tips over wijn / drank te zien krijgt bij een bestelling, of de ingredienten etc. Daarmee kun je het probleem dat bedienend personeel niet weet wat ze verkopen ook grotendeels opvangen en hoeft de bezoeker geen moeite te doen om de menukaart te lezen.

Link naar reactie
  • 0

Een QR code op de tafel (als je papiertjes met codes uit moet delen is een groter stukje papier uitdelen met het menu daarop veel eenvoudiger; mensen hoeven dan namelijk niet naar hun mobiel te grijpen).

 

En daar komen die nieuwe beacons dan van pas. App opent vanzelf als je een (deelnemend) restaurant binnenwandelt.

 

Nou nog een veel betere sexy naam bedenken voor die app. AppeTeazr ofzo. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.