• 0

Wat zou jij op dit nieuwe platform willen zien?

Ik ben bezig met het ontwikkelen van een (noem het social) platform. Niet als tegenhanger van Facebook. Ik wil niet dat mensen eindeloos hun tijd verdoen. Via GezelschApp ontmoet je nieuwe mensen op basis van interesses en locatie.

 

Stel dat je het leuk vindt om met iemand te wandelen, maar je vaste wandelpartner is er niet, of je hebt überhaupt niemand om mee te wandelen, dan vind je op deze site snel iemand die jouw interesses deelt. Het doel van de site is om offline, In Real Life, etc mensen met elkaar te verbinden.

 

Dit is de utopie: bejaarde man die in de bouw gewerkt heeft, kan z'n keukenkastjes niet meer zelf repareren. Vindt een werkloze uit de bouw die het wel kan en helpt op zijn beurt hem weer aan een baan. (Participatiemaatschappij) Ik wil ook af van het "sociale" woord vrijwilliger. Mijn stelling is dat je als vrijwilliger niet alleen geeft maar ook net zo veel of soms wel meer kunt "nemen". Het moet veel meer geven en nemen worden...

 

 

Mijn vragen aan jullie

 

1. Als je kijkt naar dit idee. Wat zou je dan als eerste functionaliteiten uitwerken en waarom?

 

2. De bedoeling is om de app overbodig te maken. Ik wil zoveel mogelijk mensen met elkaar verbinden. Ik vraag me alleen af hoe snel 2 mensen met elkaar afspreken. 1 iemand die met een groep afspreekt zie ik nog wel gebeuren... Wat denken jullie?

 

3. Het is bij dit type concept altijd het kip of ei verhaal. Ik heb gebruikers nodig om het aan te laten slaan en het slaat pas aan als er veel gebruikers zijn. Daarom is mijn idee om letterlijk buurthuizen af te gaan en mensen op te roepen daarheen te komen. Op die manier wil ik op microniveau mensen mobiliseren om er gebruik van te maken. Wat voor ideeën hebben jullie om dit tot een succes te brengen?

 

4. Vul gerust aan met ideeën etc...

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hah :) Dank John. Impliceer je daarmee ook: het bestaat allemaal al? ;)

 

Is voor de één het werk geen vrije tijd en voor de ander vrije tijd geen werk? Een wandelcoach? Iemand die het praatje dat vast hangt aan het ophangen van de keukenkastje belangrijker vindt, dan het ophangen van de keukenkastjes?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Impliceer je daarmee ook: het bestaat allemaal al? ;)

 

Natuurlijk bestaat het allemaal al, meer of minder succesvol. Maar als iets bestaat heeft het blijkbaar bestaansrecht en als er bestaansrecht is, is er ongetwijfeld plaats voor meer van hetzelfde ... ;)

 

Is voor de één het werk geen vrije tijd en voor de ander vrije tijd geen werk? Een wandelcoach? Iemand die het praatje dat vast hangt aan het ophangen van de keukenkastje belangrijker vindt, dan het ophangen van de keukenkastjes?

 

Ik zou als wandelaar liever een wandelmaatje zoeken op een "wie-wil-er-met-mij-wandelen"-site dan op een "ik-repareer-je-keukenkastje"-site waar toevallig ook een paar mensen op staan die willen wandelen.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je vooral integriteit uit moet stralen. Zodat zowel mensen die op zoek zijn naar “iets” (een maatje, een clubje, een activiteit etc), als verenigingen e.d. die op zoek zijn naar “vers bloed” zich gemakkelijk voelen bij het aanmelden. En dus niet zullen aarzelen om hun gegevens aan te bieden.

Zij moeten natuurlijk ook op een adequate manier kunnen zoeken naar andere geïnteresseerden en contact kunnen opnemen als er een ‘match’ is. Anders hebben zij er niets aan lijkt mij.

 

Hoe het precies vorm krijgt hangt van de kaders af: als het voor een bepaalde doelgroep is bedoeld (zoals gepensioneerde klusjesmannen om maar wat te noemen) wordt het anders dan wanneer het voor iedereen die op zoek is naar nieuwe sociale contacten bestemd is.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Peter: Dank voor je feedback! Kan ik wat mee!

 

@John: Je hebt een punt. Mijn gedachte is wel om (op termijn) die dingen te kunnen combineren. Ik wil dat mensen een "veilige" plek hebben waar ze kunnen connecten. Het gaat me namelijk niet om de activiteit. Het gaat me om het offline verbinden.

 

 

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Interessant Frank, kende ik nog niet. Lijkt op wat ik aan denk. Maar leunt te veel naar daten toe. Wel interessant om te zien wat zij doen.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo Yannick,

 

Het lijkt mij verstandig om ergens in 1 stad met 1 buurt of in 1 dorp te beginnen, omdat succes volgens mij staat of valt bij voldoende deelnemers binnen een redelijke afstand (als je niet wilt dat het de zoveelste datingapp wordt).

 

Veel mensen willen sneller gaan wandelen, fietsen of iets anders doen met iemand uit je straat dan met iemand uit een andere stad. En dan kun je bij die eerste groep ontdekken waaraan mensen vooral behoefte hebben en je app op basis daarvan perfectioneren.

 

Zelf heb ik bijvoorbeeld helemaal geen behoefte aan nieuwe contacten. Heb nu al een chronisch schuldgevoel dat ik mijn kennissen te weinig aandacht geef. Maar als ik bijvoorbeeld via een netwerkapp zou kunnen zien wanneer een andere vrouw uit mijn straat naar mijn sportschool (in de buurt) gaat, kan ik wel zin krijgen met haar mee te gaan en wordt mijn drempel om te gaan sporten verlaagd...

 

En als ik weet dat er drie straten verderop in een flat een gepensioneerde tuinman woont, zal ik die sneller benaderen om mij een paar keer per jaar te helpen met mijn tuin (en hem als tegenprestatie bijvoorbeeld helpen met zijn belastingzaken), dan wanneer ik zelf op internet moet gaan zoeken naar een tuinman en dan allerlei mensen tref die willen bijbeunen naast een uitkering...

 

Ik kan me ook indenken dat als je ergens in een stad met een ROC sociaal werk oid een app kunt ontwikkelen, waarmee jongeren dingen samen met en voor ouderen doen en zo ervaring in hun vakgebied opdoen, je een boeiend en kansrijk product kunt ontwikkelen.

 

Ben het ook met John eens, dat het wellicht verstandig is te kiezen voor nut(tige contacten) of fun(leuke contacten voor gezelligheid).

 

Tot zover mijn twee centen, succes met je app.

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Veel communicatieprofessionals zijn op zoek naar een gouden formule om social media in te zetten. Welk platform moeten zij gebruiken, voor welke doelgroep en hoe krijg je ze in beweging?

om hun doelgroep in beweging te krijgen? En natuurlijk geen contact is zo rijk als de levende ontmoeting. Je geeft aan dat dit je doelstelling is. Ik zou eerst wat gaan brainstormen.

-Welk doelgroep

-Wat is het doel van 'connecting' ?

-Is het een persoonlijk/zakelijk?

 

Hoe zie je dat voor je, hoe ontmoeten ze elkaar ? Een evenement dat jezelf organiseert? Of dat ze zelf afspreken bij een lounge café of shoarmazaak ;D. Hou er ook goed rekening mee dat men eerder voor een zakelijk iets de deur uit gaat dan voor iets persoonlijks.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel Karen voor je feedback. Inderdaad hyperlokaal beginnen. Ben alleen nog steeds niet overtuigd van kiezen voor of gezelligheid of meer "zakelijk" contact. Wellicht bij start kiezen voor het 1 of het ander... Maar ik denk dat het wel plaats kan vinden op 1 platform.

 

Frank, dank. Klopt. Is ook al heel veel op te vinden. Ik wil alleen zo min mogelijk van Facebook kopiëren. Behalve dan de manier waarop omgaan met wat ze wanneer op iemands tijdlijn laten zien.

 

Bigspender: ik ga zelf geen evenementen organiseren. Ik ga er vanuit dat mensen aansluiten bij bestaande groepen. Ik weet alleen nog niet hoe de 1op1 connecties gaan lopen. Daar ben ik nog wel in geïnteresseerd in leuke ideeën hoe je mensen offline 1op1 laat afspreken.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.