Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen
Geplaatst:

Jeroen Bakker

Wat aanvankelijk een onschuldige update leek, werd wegens een corrupte database een langdurig offline zijn van het forum. Zojuist hebben we het probleem gelukkig opgelost, dus het forum draait weer!

Featured Replies

Geplaatst:

jwkeus

Gefeliciteerd,

Ik was al bang mijn dat mijn geliefde informatiebron voor langere tijd verdwenen was.

Gegroet JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Geplaatst:

willemj

Je gaat me toch niet vertellen dat je/jullie niet eerst een backup van de database hebben gemaakt voor je ging updaten???

Geplaatst:

Peter de Blieck

Op 29-12-2004 om 18:11, willemj zei:

Je gaat me toch niet vertellen dat je/jullie niet eerst een backup van de database hebben gemaakt voor je ging updaten???

Tuurlijk is er een backup (wordt dagelijks gemaakt), maar dit was een combinatie van dingen die niet helemaal gingen zoals gepland. Op de server zou een standaard update moeten plaatsvinden van php, apache (webserver), perl en mysql, een hele reeks updates dus.

In het begin ging er iets fout door versieconflicten van de webserver. Dat was op een gegeven moment verholpen. Hierna deed alleen de voorpagina het, maar werkte het forum niet. Na een hoop code nagelopen te hebben heb ik het probleem kunnen lokaliseren. Er bleek een (niet kritieke) tabel corrupt te zijn waardoor de boel meteen vastliep.

Ik hoop dat het bij toekomstige updates beter zal gaan.

Geplaatst:

R.I.P. - Benm

Shit happens!

Ben blij dat het redelijk snel weer opgelost is :)

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.