• 0

regels voor internationale webshop?

Hi,

 

Ik ben bezig een webshop op te zetten voor damessportkleding. Maar nu stuit ik op terms of service en privacy policy, etc,etc. Mijn website is in het engels omdat ik internationaal wil gaan verkopen. In de U.S.A en Europa voornamelijk. Ik heb al gezien dat Europa 1 richtlijn gaat hanteren. Maar hoe zit dat dan met Amerika?? Kan ik ergens een "standaard" document vinden? Of regels hiervoor?? Hoe doen bestaande webshops dat nu?

 

Alvast bedankt!

 

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste akuarella,

 

Heb je al contact gehad met de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland, afdeling internationaal ondernemen? Hier vind je de contactgegevens en een handige pagina over het zakendoen in de VS.

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Ik zit met een vraag die wellicht voor jou ook interessant is. Misschien is er iemand die kan reageren.

 

Een Egyptische kennis heeft een bedrijf dat Templates voor websites verkoopt. Hij wil graag via Paypal verkopen, maar Paypal doet geen zaken met Egypte.

 

Nu wil ik een paypal account openen vanuit mijn BV, en de transacties voor hem en namens hem afhandelen.

 

1) Moet ik dit zien als een dienstverlening, waarbij ik enkel een openstaande vordering van hem op mij heb op de door mij ontvangen gelden van de verkopen, of:

 

2) moet hij facturen sturen namens mijn BV naar de klanten van de site gaan sturen, en moet ik vervolgens van hem facturen ontvangen voor de geleverde templates? Moet daar BTW op verrekend worden? Dan ben ik feitelijk ook winstbelasting verschuldigd, lijkt mij, en aansprakelijk voor de geleverde diensten.

 

????

Link naar reactie
  • 0

Dag Guido

 

Ik vind het nobel van je maar waarom neem jij dit risico op jouw BV? Op zich fungeer je als doorgeefluik maar als je het strikt zakelijk beschouwt verdient jouw BV ook een vergoeding voor dit werk. Nu zal de fiscus daar niet zo snel wakker van liggen als je dit automatiseert en er verder niets aan verdient.

 

Ik maak me meer zorgen om de risico's die jij neemt door al dit betalingsverkeer via jouw BV te laten lopen.

 

Kan jouw vriend niet zelf een omweg oprichten dan via jouw BV?

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Een Egyptische kennis heeft een bedrijf dat Templates voor websites verkoopt. Hij wil graag via Paypal verkopen, maar Paypal doet geen zaken met Egypte.

 

Even snel een google search:

 

[*]PayPal now in Egypt;

[*]tarieven voor het ontvangen van betalingen van buiten Egypte.

 

Of PayPal houdt zijn sites niet up to date of ze zijn gewoon actief in Egypte...

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie snelle adviezen! Terechte bedenkingen en stom dat ik zelf niet gegoogled heb.

 

(Correctie: dubbel stom. Ook zelf googelen!. PayPal in Egypte alleen om mee te betalen :( vandaar dus de vraag.)

 

Niet dat ik de oprechte bedoelingen van mijn kennis in twijfel trek, maar wat extra vraagjes zijn zeker op zijn plaats.

 

We waren vertrokken van het idee voor hem de shop te runnen vanuit europa, om het een en ander een Europees karakter te geven. Juist omdat ik me er niet teveel wilde bemoeien hierop uitgekomen, maar daarmee dienen we het oorspronkelijke doel niet meer.

 

Heroverweging van mogelijke oplossingen. Toch leverancier worden en bij hem inkopen, maar dat betekent factureren en op termijn noodzaak om hier winst te maken. Charity is leuk maar niet zakelijk voor de fiscus, dat snap ik wel. Maar dan zijn er ook aansprakelijkheden af te dekken.

 

Moet er dan btw op de factuur?

 

Nog eens goed over nadenken.

 

Thanks!

Link naar reactie
  • 0

In principe moet hij zelf het werk doen. Waar hij naar toe wil is europesche klanten, met op termijn een zodanige omvang dat een vestiging voor on-site support in europa een mogelijkheid is. Daarbij wil ik hem graag ondersteunen. Bijvoorbeeld door op termijn voor hem zijn vestiging in europa te faciliteren in een aparte BV.

 

Maar ik wil niet investeren voordat er een solide businessplan ligt, met een aantoonbare basisomzet.

 

En dan wordt de volgorde en vorm waarin je dingen doet een wat complexer plaatje.

 

Dus:

1) Enkel faciliteren in Paypal afhandeling tot een basisomzet bereikt is

(risico afdekken door bijvoorbeeld een minimum borg voor terugstortingen bij betwiste betalingen apart te zetten)

2) Effectief leveren vanuit of via een europese entiteit, liefst zonder productaansprakelijkheid

(nog steeds facilitair, maar als handelspartner. BTW discussie is voor mij een open vraag??)

3) Een europese vestiging met eigen P/L en feitelijk aankoop vanuit de Egyptische vestiging van diensten en producten voor wederverkoop.

 

En nu nog zorgen dat de constructies en structuren niet meer kosten dan de winst toelaat.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 157 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.