• 0

Aangifte als ondernemer of toch niet?

Goeden morgen,

 

lees nog steeds veel mee hier en doe daar ook mijn voordelen mee maar heb nu toch een vraag inzake de aangifte 2013.

 

Als particulier heb ik de aangifte 2013 ontvangen en ingevuld (nog niet ingediend), echter daar ik in 2013 begonnen ben met een eenmanszaak moet ik ook winst uit de onderneming invoeren.

 

In 2013 heb ik echter geen winst gemaakt ivm de diverse aanloopkosten etc. (verlies dus eerder ;-) ).

Echter kan ik hier geen negatieve waarde invullen.

 

Alles ingevuld zoals ik denk dat het moet zijn krijg ik wat geld terug.

 

 

Vul ik echter de aangifte in voor ondernemers (waarvan ik echter geen aangifte van heb ontvangen) met behulp van Acumulus dan krijg ik meer terug :)

 

Ik vermoedt dus dat ik een foutje maak bij 'winst uit de onderneming' bij mijn particuliere aangifte.

 

 

Mijn vraag is echter, kan ik de aangifte voor ondernemers invullen en insturen (en de apart ingevulde aangifte van mijn vrouw) ondanks dat ik hier geen aangifte van heb ontvangen?

 

 

Zal zo ook de belastingtelefoon weer eens proberen maar daar is het als ik bel vrij druk ???

 

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

 

 

Grt,

Berto.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Berto,

 

Kijk even hier of je ondernemer bent voor de inkomstenbelasting. Je doet een aangifte inkomstenbelasting altijd gezamenlijk in één programma ook als je ondernemer bent. (Dus bij de ondernemersaangifte de aangifte van je vrouw ook toevoegen.)

 

Succes,

Richard

 

Leeg

Link naar reactie
  • 0

Hoi Richard,

 

Dank voor je reactie.

Dat lijstje ken ik en tja dan nog is het dubbel.

 

Als ik dat lijstje zo doorneem en kijk wat mijn doelstellingen zijn dan val ik zeker onder ondernemer.

Dat er afgelopen jaar nog geen winst was doet daar niet aan af.

 

 

Mhhh, ik kreeg de melding dat mijn vrouw apart aangifte moest doen?!?!?!

Zal er nog eens induiken.

 

 

Zover bedankt.

 

Grt,

Berto.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mhhh, ik kreeg de melding dat mijn vrouw apart aangifte moest doen?!?!?!

Zal er nog eens induiken.

 

Typisch een geval van spraakverwarring volgens mij:

 

Richard bedoelt dat wanneer je (commerciële) aangiftesoftware gebruikt, er één bestand is voor jou en je partner. Vanuit dat bestand wordt dan (indien nodig/gewenst) twee aparte, maar op elkaar afgestemde, aangiften verstuurd.

 

Met datgene jij gaat gebruiken (het programma van de belastingdienst zelf) werkt het anders (volgens mij dan – maar ik gebruik zelf ook alleen datgene Richard gebruikt).

Daar moet je twee aparte bestanden gebruiken en er voor zorgen dat je in allebei dezelfde gegevens invult.

 

Link naar reactie
  • 0
Met datgene jij gaat gebruiken (het programma van de belastingdienst zelf) werkt het anders (volgens mij dan – maar ik gebruik zelf ook alleen datgene Richard gebruikt).

Daar moet je twee aparte bestanden gebruiken en er voor zorgen dat je in allebei dezelfde gegevens invult.

Klopt zo is het gedaan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.