• 0

Hoe opzetten sponsorcontract TwoToVentoux?

Er wordt wat afgefietst voor het goede doel. De Thom Ventoux is een prestatiefietstocht van 70 kilometer naar de top van de Mont Ventoux. Het geld gaat (zonder strijkstokken tussendoor) naar Stichting Niketan (dat volledig draait op vrijwilligers), die hulp biedt aan kinderen en jongeren met een verstandelijke en of motorische handicap in Bangladesh.

 

Nu zijn er twee dappere fietsers die nog een stapje verder gaan: TwoToVentoux. Ook de hele tocht naar de Mont Ventoux toe gaan ze namelijk fietsen. In totaal 1250 kilometer trappen om zorg en onderwijs mogelijk te maken.

 

Nu wil ik dat laatste initiatief zakelijk sponsoren met logovermelding als tegenprestatie. De twee heren zijn gewoon particulieren en het geld gaat direct naar Niketan. Ik weet nu niet hoe ik dat moet doen. Om een sponsorcontract te sluiten zouden zij een rechtspersoon moeten zijn voor zover ik weet. Het achterliggende doel is dat wel, maar daar heb ik geen deal mee.

 

Ik neem aan dat ik het wel goed moet vastleggen, om aan de Belastingdienst te kunnen laten zien dat het zakelijke reclamekosten waren.

 

Wie weet hoe ik dit goed kan regelen?

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het achterliggende doel is dat wel, maar daar heb ik geen deal mee.

 

En waarom gebruik je die route niet? Je spreekt met de heren af dat jouw logo vermeld wordt in ruil voor een sponsorbedrag dat rechtstreeks aan de stichting Niketan betaald wordt. Met Niketan sluit je een sponsorcontract af waarin vermeld wordt dat de tegenprestatie het toepassen van jouw logo tijdens de reis van de beide heren is. Ik vermoed dat de stichting hiervoor pasklare modellen heeft liggen.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Dank je Dennis. Niketan is vast heel bereidwillig, maar hoe kunnen zij nu een afspraak maken over een tegenprestatie van een ander waar zij geen invloed op hebben? Dat is een beetje de crux.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Dank je Dennis. Niketan is vast heel bereidwillig, maar hoe kunnen zij nu een afspraak maken over een tegenprestatie van een ander waar zij geen invloed op hebben? Dat is een beetje de crux.

 

Volgens mij maak je het veel te moeilijk ;D

 

Los van de vraag of Niketan afspraken kan maken voor beide heren, wat volgens mij best kan, kun je toch afspreken dat je bijvoorbeeld genoemd wordt als sponsor van de stichting? Als de heren dan met jouw logo fietsen zonder tegenprestatie, of beter gezegd als tegenprestatie dat jij Niketan sponsort, dan is dat toch ook prima?

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Ik wil het niet te moeilijk maken, maar ook gedoe achteraf met de Belastingdienst voorkomen. Om de sponsoring op te voeren als zakelijke kosten zal ik moeten aantonen dat deze een zakelijk doel dient. Lijkt me dat ik dan de tegenprestatie moet vastleggen. Er zit hier echter een verschil tussen de begunstigde en degene die de tegenprestatie levert. Ik kan wel een brief naar de inspecteur sturen, maar deze tocht is al over zes weken en de exposure is nu.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Ik wil het niet te moeilijk maken, maar ook gedoe achteraf met de Belastingdienst voorkomen. Om de sponsoring op te voeren als zakelijke kosten zal ik moeten aantonen dat deze een zakelijk doel dient. Lijkt me dat ik dan de tegenprestatie moet vastleggen.

 

Zoals ik al schreef:

... kun je toch afspreken dat je bijvoorbeeld genoemd wordt als sponsor van de stichting?

 

Daar is je tegenprestatie. Als je dan meteen afspreekt met de mannen dat zij jouw logo dragen/toepassen/etc. omdat jij voor hun actie een sponsorcontract met de stichting hebt gesloten dan sla je zelfs twee vliegen in één klap.

 

 

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Nog even de afloop van dit verhaal...

 

We doen het zonder contracten. Mijn bedrijf doet een gift aan Niketan en ik toon het zakelijk belang aan door er zelf actief over te communiceren. Zo werk ik immers aan een betere reputatie bij mijn (potentiele) afnemers. Dat deze en gene dan mijn bedrijfsnaam ergens wil vermelden, staat ze geheel vrij. Er is geen enkele tegenprestatie dus kan het ook niet per ongeluk worden gezien als sponsoring, het is duidelijk een gift. :)

 

Het komt allemaal wat zakelijk over, maar dat is omdat ik alleen een vraag had over de zakelijke kant van zoiets. Laat ik nog even benadrukken dat het een goed doel is dat ik van harte ondersteun, gedreven door gepassioneerde vrijwilligers die fantastische resultaten bereiken voor kinderen en jongeren die het nodig hebben. Jullie zijn van harte uitgenodigd om ook te doneren, zakelijk of privé.... ;)

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.