• 0

Reclame op bus

Ik moet toegeven dat ik de zoekfunctie niet heb gebruikt maar dat is omdat ik vermoed dat deze kwestie nog niet eerder is voorgekomen. Als dat wel zo is dan ben ik uiteraard tevreden met een linkje naar het betreffende topic :)

 

De vriend van mijn nicht is nu nog werknemer maar het contract loopt af en de werkgever vernieuwt de contracten van alle werknemers niet meer. Dit is in de branche van het plaatsen van zonnepanelen en de werkgever geeft aan dat er in deze branche voornamelijk met ZZP'ers gewerkt wordt.

 

Er is een bedrag afgesproken dat hij nu zal ontvangen voor het plaatsen van een paneel. Hij is daarmee akkoord gegaan (weinig keus maar goed) en heeft nu deze week ook een bus aangeschaft. Omdat hij in principe alle klussen kan doen m.b.t. een dak (timmerman) wil hij uiteraard ook reclame gaan voeren op deze bus waarmee hij aangeeft meer te kunnen doen dan slechts het plaatsen van een zonnepaneel.

 

Ik heb zelf een bedrijf met 2 webwinkels en nu dacht ik, om ze een beetje bij te staan, om bijvoorbeeld ook reclame van mijn bedrijf op de bus te plaatsen. Hier heb ik het nog niet over gehad maar de aanschaf van deze bus was een noodzakelijk kwaad en wellicht door mijn reclame te plaatsen kan ik de "schade" wat beperken.

 

Wat zijn mijn opties hierin? Ik heb nog nooit zoiets gedaan. Kan je stickers laten plakken op een bus en de eigenaar van de bus ook een vergoeding geven? Alvast bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kan het aanbevelen om reclame op de auto te plakken. Zeker als het een beetje er uit springt valt het goed op en is het een relatief goedkope advertentie.

 

En de kosten? vallen reuze mee. Ik ben met een stockfoto en een visitekaartje een paar autoplakkers afgegaan en had in no time diverse offertes compleet met visueel voorstel. in mijn geval koste het nog geen 300 euro maar zit het er professioneel op. :)

 

Zoek eens op een website voor stockfoto's op zonnepanelen of timmerman en zoek een plaatje uit wat bij je past en ook lekker opvalt. Een beetje creatieve plakker maakt daar zeker een pakkend voorstel voor je bus van.

rieel_auto.thumb.jpg.1687ef3b0909cfcba96419ded0e94ad4.jpg

Link naar reactie
  • 0

Vraag is hoogstens hoe effectief het is om te adverteren op andermans bus/auto. Ik weet niet wat je verkoopt in je webwinkels en of dat enige relatie heeft met de zonnepanelen, maar als dat het geval is kan het natuurlijk best aantrekkelijk zijn.

 

Nadeel van reclame op voertuigen is dat je kunt worden afgerekend op het weggedrag van de bestuurders ervan. Dit komt niet heel vaak voor, maar incidenteel wordt er wel eens een bedrijf afgebrandt op social media of geenstijl wegens asociaal rijgedragen van hun medewerkers. Daar wil je uiteraard je naam niet aan verbonden zien.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de snelle reacties.

 

Ik ben zelf actief in de verlichtingsbranche. Iets wat iedereen wel nodig heeft en het heeft ook zeker raakvlakken met zonnepanelen.

 

Dus als ik het goed begrijp is het geen probleem dat bedrijf A reclame laat plakken op de bus van bedrijf B en ook een (éénmalige?) vergoeding hiervoor geeft? Bedrijf B kan dan gewoon een factuur sturen voor de vergoeding?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 68 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.