Ik ben twee weken geleden een klein project begonnen waar ik online diensten aanbied.

Klanten kunnen betalen voor week abonnenmenten en gebruik maken van onze online diensten.

Onze klanten zijn international en komen van over heel de wereld bij ons langs.

Dit is begonnen als een "zou dit wat zijn project" maar begint sneller te groeien dan wij dachten.

Ik gebruik een zakelijke paypal account voor alle betalingen en ik begin de 2,500 USD aan te tikken.

Betalingen zijn in USD vanuit het buitenland en ik verkoop geen producten maar online diensten.

Mijn vraag is wat moet ik nu doen?

Paypal vraagt om mijn TAX-ID voor de IRS.

Alvast super bedankt!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/45519-idee-loopt-uit-de-hand/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Waarschijnlijk moest hij overstappen naar een business account tbv. creditcard ontvangsten. Zo ging het ooit bij mij, terwijl ik PayPal dus eigenlijk niet zakelijk gebruik en liever ook niet de hogere kosten heb.

Volgens mij is die TAX ID voor IRS alleen voor Amerikaanse belastingbetalers. Aangezien jij dat niet ben kun je dacht ik ergens aangeven dat je geen bedrijf uitoefent in de VS.

• 0

Ik moest helaas wel een business account aanmaken i.v.m. de hoge bedragen en creditcard betalingen.

IRS is inderdaad voor bedrijven die gevestigd zijn in de US heb ik net te horen gekregen.

Paypal vraagt nu inderdaad een KVK nummer en mijn account zal geblokkeerd zijn tot dat is opgelost.

Ik zal dus een echt een bedrijf moeten starten, ik heb gezien dat er heel veel verschillende regels zijn.

Mijn website levert een online dienst en ik kon daar niet veel over vinden wat daar aan vast zit.

Hebben jullie tips waar ik kan beginnen, een afspraak maken met KVK voor advies?

Ik denk dat ik snel moet ingrijpen omdat ik al bijna over de 3k zit, ik las ook iets over boetes :(

Ik ben 19 jaar en dit is allemaal nieuw voor mij, alvast super bedankt voor jullie hulp!

• 0

Het valt allemaal wel mee, hoor. Ga naar de kvk voor een inschrijving van een emz (bedenk alvast een leuke naam hiervoor). Regel een btw-nummer bij de belastingdienst. Dit wordt meestal al bij de kvk al aangegeven. Kvk inschrijving is in principe direct geregeld. Btw-nummer kan ietsje langer duren. En hou vervolgens een administratie bij.

Zelfstandige loonslaaf

• 0

Btw-nummer kan ietsje langer duren. En hou vervolgens een administratie bij.

Je kan je alvast digitaal voorinschrijven. De afspraak bij de kvk gaat dan een stuk sneller omdat je digitaal alles alvast hebt voorbereid. Dat kan hier.

Normaal gesproken krijg je direct je BTW nummer mee tegenwoordig.

Succes!

Danny

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar