• 0

Factuur 108% duurder dan offerte

Beste collega ondernemers,

 

Wij hebben een belastingadviesbureau gevraagd ons te helpen bij het het opzetten van een houdsterstructuur om het mogelijk te maken dat een Nederlandse investeerder kon investeren in onze Italiaanse start up. Wij hebben per email een offerte ontvangen van het belastingsadviesbureau die ik als bijlage heb toegevoegd. De offerte ging uit van een bedrag van €1500,= euro de factuur is 107% hoger. Ik had hen mondeling om een vaste prijs gevraagd maar achteraf blijkt het om een geschatte offerte te gaan. Wij hebben €1.500 euro reeds voldaan, maar ik vind een overschrijding van 107% niet redelijk en ben niet van plan meer dan 20% extra te betalen. Er is dus een bedrag van €1616,25 waar ik niet mee instem. In hun algemene voorwaarden staat niets over een maximale overschrijding en we zijn door hen niet op de hoogte gesteld van deze extra kosten. Ik ga hierover in gesprek met het bureau door een uren specificatie op te vragen en hen erop te wijzen dat zij verantwoordelijk zijn voor de door hen geschatte kosten. Ik kan me echter voorstellen dat zij niet van hun standpunt afwijken en daarom wil ik graag advies of er een andere mogelijkheid is dit op te lossen. Ik heb de volgende vragen

 

1. We hebben de email niet bevestigd en er is ook geen offerte door ons ondertekend. In hoeverre is deze offerte dan rechtsgeldig?

2. Wij hebben de offerte opgevraagd vanuit onze Italiaanse onderneming, maar zij sturen de factuur nu naar de in Nederland gevestigde holding die nog niet bestond toen de offerte door ons is opgevraagd. Moet de factuur juridisch gezien naar onze Italiaanse onderneming gestuurd worden? Kan het bureau onze Nederlandse holding juridisch gezien aansprakelijk stellen voor deze extra factuur of zal een eventuele incassoprocedure of rechtszaak gericht moeten worden aan de Italiaanse onderneming?

3. Het bureau is voor zover ik weet niet aangesloten bij een geschillencommissie. Is het mogelijk het geschil toch voor te leggen aan een geschillencommissie wanneer zij daarmee instemmen? Om zo de kosten van incasso of rechtszaak te voorkomen.

5. Hoe kan ik dit probleem het beste oplossen?

 

Alvast bedankt voor het meedenken en jullie reacties.

 

Christina

Beste_Christina.docx

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wij maken dit ook wel mee. Een concurrent in Scheveningen doet dezelfde trukjes. Maakt offertes die totaal niet marktcomfor zijn. En geeft standaard 75% van de uren niet op. Maar wel een regel dat de uren op naculculatie zijn.

Met het gevolg dat een factuur soms 2 tot 3 keer hoger uitvalt.

 

Het is heel erg korte termijn denken, want klanten worden boos. Maar vooral in onze branche zijn er een hoop bedrijven die slechts eenmalig een evenement organiseren. Dus blijft er altijd werk.

 

Ik ken wel een aantal klanten die het heeft geprobeert aan te vechten, maar ik ken geen succesverhalen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 74 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.