• 0

Wie gaat er mee lunchen?

MIjn voelsprieten vingen de afgelopen het volgende op en heb misschien een idee om daar wat mee te doen. Weet niet of het wat is, maar leg het maar even voor. Mogelijk komen we op gezamelijk broodjes bakken uit:-)

 

1. Er bestaat bij (startende) en groeiende ondernemers een behoefte om regelmatig hun plannen met anderen te klankborden, doch niet met de gehele wereld zoals op dit higherlever forum.

 

2. Er lopen nog steeds veel mensen met ideeën en plannen rond, maar die door een te klein netwerk, vaak niet op tijd tegen de juiste mensen aanlopen.

 

3. Ofschoon Nederland de grootste dichtheid aantal adviseurs en consultants heeft, is het moeilijk om tegen de juiste aan te lopen.

 

4. Veel vragen weten ondernemers zelf al te beantwoorden maar willen graag een bevestiging zien. Klankborden dus. Niet zo zeer zware advies trajecten.

 

5. Naast zakelijke relaties bestaat er ook een behoefte om gewoon vrienden en relaties op te bouwen, niets zakelijks, gewoon hobby delen, ik denk dus niet aan liefde. Ik spel een beetje in op een ondernemer die mij als klankbord gebruikte voor terrastafel.nl

 

Oplossingen:

- Je kunt bij higherlevel lunchkaarten kopen die je uit kunt geven bij een paar restaurants. Zo'n kaart kost laten we zeggen 49 euro. Hiermee mag je iemand uitnodigen van higherlevel. Een gedeelte van de omzet gaat naar giro 555 en een gedeelte naar de lunch verzorger. Een lunchkaart zou ook een boswandelkaart kunnen zijn. Ga je een wandeliing maken met één van de leden van het forum. Maakt niet uit wie!

 

Als kreet dus op de site: "Ga eens lunchen met één van de leden!"

 

Nou het zal voor een ieder genoeg plus, min en interssante punten op roepen, laten we die dan maar eens uitwerken.

 

We zouden bijvoorbeeld ook andere bijeenkomsten kunnen bedenken. Leren brood bakken bijvoorbeeld, met aansluiitend een klankbord sessie van iedere ondernemer.

 

Ik hoor het wel:-)

 

Perry

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Iemand uitnodigen om eens een goed gesprek te hebben kan toch allang? Nodig via een PM of via e-mail degene die je wilt spreken uit voor een (lunch)meeting en klaar ben je. Of zie ik het nu te simpel? :)

 

Nee, misschien niet,maar gebeurd het vaak genoeg?

 

Is het niet zo dat hoe meer persoonlijke meetings er plaats vinden, hoe meer projecten werkelijk van de grond komen?

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Lijkt mij een geweldig en goed initiatief.

Ook het aspect dat er een gedeelte naar een goed doel zal gaan bevalt me zeer.

 

Zelf zit ik midden in een opstartfase en zal zeker gebruik maken van zo'n lunchkaart, aangezien er veel expertises aanwezig zijn op Higherlevel.

 

Hoor graag wanneer we de lunchkaart kunnen verwachten.

 

;D

Link naar reactie
  • 0

Forumleden,

 

Ik heb alvast een geschikte locatie voor een lunch cq. borrel voor forrumleden in de omgeving van Den Haag om dit initiatief te ondersteunen.

 

Het ondernemerscafe www.ondernemerscafe.nl

 

Ik doe mee.

MVG Jan willem

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me bij Jeroen aan, waarom een lunch-kaart-systeem introduceren als je gewoon simpel kan mailen of PM'en naar diegene met wie je wilt spreken. Je vraag 'gebeurt dat dan genoeg?' misschien niet, maar brengt een lunch-kaart-systeem daar verandering in? Ik mail liever iemand dan dat ik een luchkaart moet kopen voor 49 euro en ik denk dat iedereen zich daar in kan vinden.

 

Jij constateert een probleem: 'leden meeten niet genoeg met elkaar waardoor er niet veel higherlevel projecten ontstaan' volgens mij valt dit probleem zeker mee. Persoonlijk heb ik verschillende meetings gehad met HL leden en ook enkele projecten. Daarnaast is het hoofddoel van HL mensen via het forum helpen. En helpt een lunch-kaart-systeem daarbij? Naar mijn mening niet.

 

Jelmer.

Link naar reactie
  • 0

Forumleden,

Ik heb alvast een geschikte locatie voor een lunch cq. borrel voor forrumleden in de omgeving van Den Haag om dit initiatief te ondersteunen.

Het ondernemerscafe www.ondernemerscafe.nl

Ik doe mee.

MVG Jan willem

 

Leuk, ziet er gezellig uit, jammer dat het helemaal in Den Haag is, maar in mijn dorp zal dit niet levensvatbaar zijn. Misschien in de bakkerij:-)

 

Hoe dan ook, volgende week vrijdag moet ik mijn plan aan de jury van de ondernemers wedstrijd van active24.nl presenteren. Misschien leuk om op donderdagmiddag tussen 12:00 en 13:00 een try-out te geven! Kunnen

anderen er op schieten en verbeterpunten voorstellen.

 

Voor de goede orde, het is een plan waar ik als het goed is geen financierders bij nodig heb, bied daar wel de mogelijkheid voor, maar dat is aan de financierder. Mooier plan is er niet lijkt. me aantonen dat je geen geld nodig hebt om iets groots op te starten:-)

 

Wie wil komen?

Hoeveel mensen kunnen we maximaal in de business lounche ontvangen?

Wie wil misschien ook wat presenteren?

Welke kosten zijn er mee gemoeid?

Wie betaald hoeveel?

 

 

Perry

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hai Perry,

 

Ik wil best donderdag middag naar je plannen luisteren. Ik hoop ook dat er wat meer mensen kunnen komen. Ik ben benieuwd.

 

Graag hoor ik van je.

 

MVG

Jan willem

 

 

 

 

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Ja prima, ik kan daar heen. Maar volgens mij zijn ze daar pas om 16.00 uur open.

 

Laat even weten of je het wilt doorzetten?

 

MVG Jan Willem

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Ja prima, ik kan daar heen. Maar volgens mij zijn ze daar pas om 16.00 uur open.

Laat even weten of je het wilt doorzetten?

MVG Jan Willem

 

Ja je hebt gelijk, gaat om 16:00 pas open. Even afwachtend of er nog meer interesse voor is, maar wil en kan het deze week eigenlijk alleen nog op donderdag doen. Wil donderdagavond nog gebruiken voor verwerken van eventuele verbeter punten. Als er nou nog meer luisteraars zijn moeten we een andere lokatie zien te bemachtigen, anders kunnen wij wel ergens anders afspreken voor een 1 op 1 meeting (lunch wellicht:-).

 

Laten we de afspraak gewoon staan, woensdag plannen we de lokatie, in welke omgeving zou jij het willen?

 

Perry

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hai Perry,

 

1 op 1 lijkt me ook prima, maar als er nog meer gegadigden zijn is dat uiteraard beter. We moeten het maar in de omgeving Den Haag houden.

 

Ik heb donderdag genoeg tijd. Dus lunch of borrel vind ik beide oke.

 

MVG Jan Willem.

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.