• 0

in de markt zetten van 'styling pakket' voor in huis

Ik heb een aantal ideeen die ik op de 1 of andere manier op de markt wil brengen. Alleen nu zit ik met een aantal 'problemen' hoe het aan te pakken.

 

Kleine uitleg:

Het is niet zozeer een product, maar meer een verzameling van producten. Hiervan zijn een zelf ontworpen.

 

Het gaat om een soort van 'styling pakket' voor in huis. Het is oorspronkelijk bedankt voor keukens maar aangezien het zo unverseel mogelijk moet worden is het ook voor andere doeleinden te gebruiken.

 

Het pakket zal in princiepe bestaan uit :

- de basis zelf (het bedachte idee, met de bijbehorende onderdelen)

- evt, uitbreidingset (voor wanneer men een grote keuken heeft)

- en aanvullende/aanverwante producten (deze kunnen zelf ontworpen/gemaakt zijn, maar ook die al op de markt zijn.

Deze producten passen dan bij het pakket.

 

Ik ben al bezig geweest met Photoshop, om een voorbeeld te maken hoe het er uit kan gaan zien. Met Sketch-up geprobeerd een 3d model te maken.

Ook heb ik een paar bedrijven gevonden die kleine modellen kunnen maken (prototypes). Dit lijkt mij ook een optie zodat ik het product kan 'demonstreren' bij klanten. Een hele keuken meenemen word natuurlijk lastig.

Ook zou ik bij keukenwinkels kunnen informeren of ik het bij hun in de showroom mag demonstreren. Dan zou ik het op ware grootte moeten hebben natuurlijk.

 

Ik heb ook al gegeken wat materiaal betreft. Het moet goed zelf aan te passen zijn (dus geen speciaal gereedschap nodig) en goed te reinigen zijn.

 

Qua verkoop zat ik ook te denken aan bouwmarkten aangezien het toch een soort van doe-het-zelf pakket is.

 

Nu wil ik graag weten hoe ik het het beste aan kan pakken?

Als iemand advies, tips of wat dan ook heeft hoor ik het graag.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Zoals je het formuleert, maak je er wel een puzzel van.

 

Paar vragen: gaat het om de styling van een nieuwe keuken (badkamer, etc) of kan het ook restyling van een bestaande keuken zijn?

 

Tussen de regels door lees ik iets over een systeem om bv keukenkastjes van een nieuwe buitenlaag te voorzien. Dan wordt ook de (institutionele) opfrismarkt interessant. Mensen die een huis verkopen, grote verhuurbedrijven en woningbouwverengingen. Dat vergt een heel andere verkoopaanpak.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Zoals je het formuleert, maak je er wel een puzzel van.

Sorry als het onduidelijk is.

En wat bedoel je precies met die 'puzzel'? Wellicht kan ik het 1 en ander anders of duidelijker formuleren.

 

Paar vragen: gaat het om de styling van een nieuwe keuken (badkamer, etc) of kan het ook restyling van een bestaande keuken zijn?

Nieuw of oud maakt niet uit. Het gaat niet om radicale verbouwen. In princiepe hoeft er niks aan de bestaande situatie aangepast te worden. Hooguit de siersstrippen/latten onder de bovenkastjes verwijderen.

De onderdelen van de set moeten wel aangepast worden aangezien elke keuken verschilt qua formaat/opstelling.

Link naar reactie
  • 0

Zoals je het formuleert, maak je er wel een puzzel van.

Sorry als het onduidelijk is.

En wat bedoel je precies met die 'puzzel'? Wellicht kan ik het 1 en ander anders of duidelijker formuleren.

 

Paar vragen: gaat het om de styling van een nieuwe keuken (badkamer, etc) of kan het ook restyling van een bestaande keuken zijn?

Nieuw of oud maakt niet uit. Het gaat niet om radicale verbouwen. In princiepe hoeft er niks aan de bestaande situatie aangepast te worden. Hooguit de siersstrippen/latten onder de bovenkastjes verwijderen.

De onderdelen van de set moeten wel aangepast worden aangezien elke keuken verschilt qua formaat/opstelling.

 

Als je het nu bij je zelf uitvoert in je eigen keuken, of de keuken van de buren oid en je maakt er een foto van, dan is het makkelijker om er een oordeel over te geven. Je omschrijving is idd een puzzel.

 

Is er wel vraag naar?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou in eerste instantie het model van Porter uitwerken (het 5 krachten marketingverhaal).

Een eerste aanzet kan je bijvoorbeeld vinden in de bijlage

Hieruit zal duidelijk worden, waar de grote kansen en bedreigingen liggen.

Waarschijnlijk zal dit ook laten zien langs welke kanalen je wel en/of niet kan verkopen.

 

Wordt dit een concurrent van bijvoorbeeld keukenleveranciers omdat re-styling veel goedkoper is dan nieuw enz.

Porter5krachten.pdf

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
  • 0

Zelf uitvoeren word nog beetje lastig. Wel heb ik 't al wel 'uitgevoerd' in photoshop. Zo dat je een indruk krijg van het geheel.

 

Ik heb via een link op deze site (een filmpje over 3d printers) een bedrijf/winkel gevonden, waar ze 3d printers verkopen, maar ook kunnen ze ontwerpen voor je printen.

Dus ik ben al bezig geweest om een een ontwerp te maken zodat ik het daar uit kan laten printen. Zo heb ik dus een soort van schaalmodel.

Is wat makkelijker meenemen dan een echte keuken, haha

 

En of er vraag naar is ... goeie vraag

 

@ HHB

Hartelijk dank je wel voor je pdf'je.

Er staan zeer nuttige dingen in, ook waar ik zelf nog niet aan gedacht heb.

Ik ga me daar eens meer in verdiepen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.