Omschrijving van je concept:

Zakelijke Energie Vergelijken voor het MKB

 

Wanneer in 2010, TeamDeals oprichter Tim Waldekker, na 5 jaar gewerkt te hebben in de energie wereld terecht kwam in het MKB (detailhandel), ontstond door verbazing en frustratie [TeamDeals. Met zijn energiehart nog op de juiste plaats is hij voor zijn nieuwe werkgever eens gaan kijken hoe zij hun energiecontracten geregeld hadden.

 

Al snel bleek dat ze in totaal, voor de 14 winkels die zij in beheer hadden, ruim € 7500 per jaar(!) konden besparen op energiekosten. Het verbaasde hem dat hier in het verleden weinig aandacht voor was geweest. Kennis ontbrak en eigenlijk kan je dat ondernemers ook niet kwalijk nemen door de ondoorzichtigheid die veel energieleveranciers kunnen creëren.

 

Bij collega ondernemers uit het MKB bleek al snel dat die vrijwel allemaal in een zelfde soort situatie zaten. Variabele contracten en dus variabele energie tarieven. Al jaren niet naar gekeken, want stroom is toch stroom? En overstappen naar een andere leverancier is toch “te veel rompslomp”?

 

Hieruit werd duidelijk dat ondernemers weinig behoefte hebben om jaarlijks uit te zoeken of ze nog wel het beste zakelijke energie contract hebben en vaak ook niet of nauwelijks betrouwbare informatie krijgen van hun energieleverancier. Hier moest wat aan veranderen. Toen is TeamDeals geboren. Eerst klein voor enkele bevriende ondernemers en inmiddels voor een grote groep MKB bedrijven en verenigingen.

 

We vergelijken jaarlijks hun zakelijke energie tarieven met de beste energie contracten op de markt, we sluiten samen met de klant de beste energiecontracten en geven persoonlijk advies over alles wat energie te maken heeft. En hopelijk maken we daarmee het leven van de MKB ondernemer net een stukje eenvoudiger en goedkoper.

 

Doordat we jaarlijks namens honderden bedrijven onderhandelen met zakelijke energie leveranciers bespaard de gemiddelde MKB ondernemer gemakkelijk € 750 per jaar.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

TeamDeals is de zakelijke energie specialist voor het MKB. Met een team van enkele zeer ervaren energie experts verzorgen wij de inkoop van energie voor een groot aantal kleine- en middelgrote bedrijven. Winkels, kantoren, restaurants, verenigingen maar ook volledige brancheorganisaties maken gebruik van onze diensten.

 

We vergelijken jaarlijks de zakelijke energietarieven en contracten van honderden MKB. Door onze gratis service hebben MKB bedrijven ieder de beste zakelijke energie contracten zonder dat ze daar zelf uren energiecontracten voor moeten vergelijken.

 

De ondernemers of inkopers ontvangen van TeamDeals een duidelijke overzicht van de 3 beste energiecontracten voor hun specifieke wensen en energiebehoeften. Volledig op maat dus.

 

Naast de TeamDeals Offerte op Maat geven we advies aan MKB bedrijven op alle vlakken van de energiemarkt. TeamDeals is de onafhankelijke energie service voor het MKB.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Wij willen de energiemarkt veranderen door bedrijven weer inzicht te geven in hun energiekosten. Dit doen we door onafhankelijk alle energiecontracten voor MKB bedrijven te vergelijken. We berekenen de mogelijke besparing en wanneer de klant volledig tevreden is sluiten we namens de klant het contract af bij de leverancier.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

 

Onze service staat volledig in dienst van het MKB en niet van de energieleverancier.

 

Het belang van de MKB staat dus altijd voorop.

 

We helpen onze klanten ieder jaar met de beste contracten, dus klant zullen nooit meer ongemerkt vaste energietarieven over gaan op veel duurde variabele energietarieven.

 

Het gaat ons om een lange termijn service. Dus niet 1 keer energiecontract verkopen maar altijd het beste advies.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wat vinden jullie van het concept?

 

Zijn jullie geïnteresseerd in een dergelijke dienst.

 

Waren jullie bewust van de enorme besparing die mogelijk is?

 

Wat ontbreekt of wat kan nog beter?

 

 

 

___

[diverse links verwijderd, 1x volstaat voor feedback, tekst nog onder review - mod]

 

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/45935-zakelijke-energie-vergelijken-mkb/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0
Wat ontbreekt of wat kan nog beter?

1. Het commerciële gezwets mag wel wat minder (met name bovenstaande tekst voor dit forum klinkt als een halfzacht verkooppraatje)

2. De grammatica kan beter (oa. dt-fouten in zowel bovenstaande tekst als op de website: "... bespaardt de gemiddelde MKB ondernemer ...", "Eén van onze energie experts beantwoordt...", Edit: let ook op je samen voeg ingen: "energie verbruik", "energie contract", "in gekocht", etc)

3. Het inkomstenmodel kan nog iets transparanter (Gratis? Klantbelang voorop? Ik geloof er niets van en op de website stel je zelf ook al "Voor niks gaat de zon op natuurlijk". Jullie verdienen aan de "standaard"-vergoeding die je in rekening brengt bij de leverancier. Uiteindelijk betaalt de klant dat dus die mag best weten hoeveel dat is.

4. Het veronderstelde voordeel mag wel wat specifieker. Gemakkelijk 750,- euro voor de gemiddelde MKB-er zegt mij niets. Hoeveel is het bij een vanuit huis werkende ZZP-er? Hoeveel bij een kantoor met 4 man personeel? Meer voorbeelden graag. Waarmee is het voordeel vergeleken? (Met andere superaanbiedingen of juist met de duurste leverancier?)

 

Waren jullie bewust van de enorme besparing die mogelijk is?

Zelfs met 30% minder op de variabele kosten kom ik niet op een enorme besparingen...

Volgens mijn laatste jaarrekening heb ik afgelopen jaar voor +/- 200 euro elektriciteit verbruikt en voor +/- 400 euro gas. De rest van de rekening is vastrecht, transport en belasting. Ik krijg de indruk dat er niet veel te besparen valt en dat ook het Persoonlijk Advies & Begeleiding al snel te duur wordt... Bij welke ondergrens wordt het daadwerkelijk interessant voor jullie?

 

  • 0

mmint bedankt voor je reactie, zeker punten waar we mee aan de slag gaan.

 

Bij punt 3 geef je aan niet geloven dat het klantbelang voorop staat, waarom is dat? Eerdere slechte ervaringen met andere bedrijven, uitstraling, of andere redenen? Over het vrijgeven van de standaardvergoeding zijn wij inderdaad aan het weken en wegen. Het liefst maken we dit transparant maar helaas zijn er ook leveranciers die hier moeite mee hebben. Hier zijn we dus mee in gesprek.

Dat de klant betaald is maar gedeeltelijk waar: Onze vergoeding is betaald vanuit het marketingbudget van de leverancier (dus waar ook de tv-reclames ed. van betaald worden). Dus ja natuurlijk wordt dat budget betaald door de klanten, maar wel door alle klanten gezamenlijk. Waardoor het uiteindelijk dus nog geen cent per klant kost.

  • 0

En jij ook bedankt voor de snelle reactie (zojuist nog even wat tekst aangevuld).

 

Ik geloof een dergelijke opmerking niet omdat jullie geen charitatieve instelling zijn. Zonder verdiensten geen bedrijf en dat mag best duidelijk zijn. Nb. de uitstraling van jullie website vind ik uitstekend (en qua verhaal wat beter dan de openingspost).

 

Zodra iemand iets "gratis" noemt, vraag ik mezelf of hoe dat kan en hoe ik uiteindelijk dan alsnog de rekening ga betalen. Ik denk niet dat het marketingbudget van een leverancier door referral-fees significant vermindert, maar geloof best dat jullie vergoeding daaruit betaald wordt. Zoals je al aangeeft betalen klanten de marketing. Misschien is dat totale budget nog geen cent per klant, maar ik gok dat de vergoeding die jullie rekenen al snel in de tientallen euro's of meer loopt. Zelf heb ik niet de indruk dat door het vrijgeven van de energiemarkt de kosten daadwerkelijk zijn gedaald, integendeel. Al die concurrentie heeft vooral meer marketingkosten opgeleverd.

 

Verder zie ik in mijn omgeving nog maar weinig mensen die zomaar hun contract verlengen. De meeste oriënteren zich wel degelijk op de alternatieven en velen laten zich door aanbiedingen overhalen, danwel gebruiken die aanbiedingen om bij hun huidige leverancier een betere deal te krijgen.

 

Overigens is die ene cent per klant misschien wel de moeite van het vermelden op de website waard, al was het maar voor kritische ongelovigen zoals ikzelf. Echter, is dat echt zo? Volgens mij kost het prime-time uitzenden van een spotje al snel een paar ton. Doe je dat meerdere malen dan heb je het al snel over miljoenen aan marketing per jaar. Dat plus de overige marketing gedeeld door het aantal klanten geeft denk ik al snel meer dan een cent per klant.

 

Wat mijzelf betreft heb ik inderdaad geen behoefte aan een overstapcircus en als ik al wil overstappen, dan vraag ik me af hoeveel werk jullie me daadwerkelijk uit handen kunnen nemen. Ik krijg de indruk dat ik nog steeds allerlei formulieren moet invullen en het nodige geklooi krijg met het overzetten van meterstanden en de veelgehoorde daarmee gemoeide fouten van leveranciers.

  • 0

Wat mij betreft ben je te anoniem. Ik mis een adres en een KvK nummer (heb ik in elk geval niet kunnen vinden).

 

Die anonimiteit helpt ook niet als je het hebt over "een team van enkele zeer ervaren energie experts". Want dat kan iedereen wel roepen. Het komt op mij een beetje over als al die sites met "5 gratis offertes in uw mailbox".

 

Ik krijg ook niet het idee dat je een zeer ervaren energie expert moet zijn om mijn verbruik in een Excel model in te voeren, waar dan automatisch de drie goedkoopste offertes uit komen rollen. Wat doen jullie eigenlijk "achter de schermen"?

  • 0
Waren jullie bewust van de enorme besparing die mogelijk is?

Zelfs met 30% minder op de variabele kosten kom ik niet op een enorme besparingen...

Volgens mijn laatste jaarrekening heb ik afgelopen jaar voor +/- 200 euro elektriciteit verbruikt en voor +/- 400 euro gas. De rest van de rekening is vastrecht, transport en belasting. Ik krijg de indruk dat er niet veel te besparen valt en dat ook het Persoonlijk Advies & Begeleiding al snel te duur wordt... Bij welke ondergrens wordt het daadwerkelijk interessant voor jullie?

 

Beste MMINT, allereerst bedankt voor de moeite die je hebt genomen om. Natuurlijk ik het zo dat het hier om een gemiddelde besparing gaat per jaar van al onze klanten over de afgelopen 3 jaar dat we met TeamDeals gestart zijn. Dit zijn gemiddeld bedrijven met een jaarverbruik van 40.000 kWh elektriciteit en 5.000 m3 gas. Denk hierbij aan winkels, kantoren, sportverenigingen. Zij besparen gemiddeld dus € 750. Voor ZZP'ers ligt dit uiteraard anders omdat hun jaarvebruik vaak alleen dat van de woning betreft. ZZP'ers besparen vaak rond de € 150 tot € 200 per jaar. De enige manier om het exact te weten is natuurlijk om onze offerte op maat aan te vragen.

Aan de bovenkant zijn natuurlijk ook uitschieters. Gisteren hebben we nog een contract afgesloten van een kantoorpand die ruim € 3000 per jaar gaan besparen.

 

Mijn les uit jouw opmerkingen en die van John Bouwmans hierover is dat we dit duidelijker moeten gaan aangeven. Dus de gemiddelde besparing voor een ZZP'er, een winkel, een klein kantoor, een sportvereniging, een volledig kantoorpand en voor bijvoorbeeld zware industrie.

Daarnaast zullen we enkele business cases gaan plaatsen. Voorbeelden van de besparingen die we gerealiseerd hebben. Volledig uitgewerkt hoe we dat gedaan hebben, onderbouwing met energietarieven en verbruik en wat de klant bespaard heeft.

 

Ik hoor natuurlijk graag wat jullie hier van vinden!

  • 0

Overigens is die ene cent per klant misschien wel de moeite van het vermelden op de website waard, al was het maar voor kritische ongelovigen zoals ikzelf. Echter, is dat echt zo? Volgens mij kost het prime-time uitzenden van een spotje al snel een paar ton. Doe je dat meerdere malen dan heb je het al snel over miljoenen aan marketing per jaar. Dat plus de overige marketing gedeeld door het aantal klanten geeft denk ik al snel meer dan een cent per klant.

 

Die ene cent per klant is wat onze vergoeding de klant zal kosten. Jij neemt in je bovenstaande voorbeeld ook de reclametijd en een totale marketing mee van de energieleverancier. Dat kost de klant natuurlijk veel meer maar daar is TeamDeals niet bij betrokken dus ook niet relevant wat mij betreft.

 

Als voorbeeld heb ik het even voor je voorgerekend bij een klant die ik zojuist geholpen heb. Dat is een gemiddelde MKB winkel die is overgestapt naar Greenchoice. Voor de klant kost de service van TeamDeals op jaarbasis € 0,000029. Dan kun je toch bijna wel over gratis spreken?

 

Wat mijzelf betreft heb ik inderdaad geen behoefte aan een overstapcircus en als ik al wil overstappen, dan vraag ik me af hoeveel werk jullie me daadwerkelijk uit handen kunnen nemen. Ik krijg de indruk dat ik nog steeds allerlei formulieren moet invullen en het nodige geklooi krijg met het overzetten van meterstanden en de veelgehoorde daarmee gemoeide fouten van leveranciers.

 

Als wij onze klanten goed geholpen hebben dan hebben ze op zeer korte termijn inzicht in de energiewereld gekregen, inzicht in hun eigen mogelijkheden op energiegebied gekregen en weten ze exact welke besparing er mogelijk is. En dat dus zonder dat ze zelf uren energiecontracten hebben vergeleken. Dat is dus al winst.

Als men hierna helemaal tevreden is kunnen wij door 1 formulier het gewenste contract voor klant afsluiten. Vervolgens houden wij de overstap in de gaten. Dat betekend voortdurend contact met de leverancier. Vaak is dit onnodig omdat overstappen tegenwoordig in 99% van de gevallen goed gaat. Maar hier willen wij absoluut zeker van zijn. Wanneer in die 1% is mis gaat zitten we er bovenop en hebben wij dus rechtstreeks (korte lijntjes) contact met de leverancier. Daarnaast beantwoorden wij alle vragen van onze klanten onafhankelijk, zonder wachtlijsten of keuze menu's.

 

Wat naast het bovenstaande een enorm probleem is in de energiemarkt is dat, na het aflopen van het vaste contract, de leverancier je overzet op variabele tarieven. Dat doen ze omdat ze niet zomaar de stroom uit kunnen zetten natuurlijk. Maar ze sturen niet even een berichtje, dus de klant zit met ruim 30% duurdere tarieven en vaak vergeet men weer een nieuw vast contract af te sluiten. Logisch men heeft wel betere dingen te doen dan je energiecontract in de gaten houden.

Daarom houden wij dit voor u in de gaten. Zodra het vaste contract bijna afloopt geven wij u een seintje en onderzoeken direct voor u wat de 3 beste opties van dat moment zijn. Daarnaast onderzoeken we ook wat de beste optie is om bij de huidige leverancier te blijven. Nooit meer vergeten om je energiecontract af te sluiten dus.

 

  • 0

Wat mij betreft ben je te anoniem. Ik mis een adres en een KvK nummer (heb ik in elk geval niet kunnen vinden).

Dit heb ik direct doorgegeven, we gaan overal het KVK nummer bijplaatsen.

 

Die anonimiteit helpt ook niet als je het hebt over "een team van enkele zeer ervaren energie experts". Want dat kan iedereen wel roepen. Het komt op mij een beetje over als al die sites met "5 gratis offertes in uw mailbox".

 

Ik krijg ook niet het idee dat je een zeer ervaren energie expert moet zijn om mijn verbruik in een Excel model in te voeren, waar dan automatisch de drie goedkoopste offertes uit komen rollen. Wat doen jullie eigenlijk "achter de schermen"?

 

Het is inderdaad zo dat een deel van de berekeningen natuurlijk geautomatiseerd gaan. Met de rekenmachine elke offerte opmaken gaat net wat teveel tijd kosten. ;) Maar wij doen veel meer dan dat "achter de schermen". Kort op een rijtje wat we dan doen:

 

- We onderhandelen continu met energieleverancier over tarieven en voorwaarden. Ook kopen we geregeld collectief energie in voor groepen bedrijven. Denk hierbij aan brancheverenigingen die al hun leden een exclusief tarief wil aanbieden, maar niet weten hoe en bij welke leverancier. Wij brengen dit voor hen in kaart en gaan vervolgens de onderhandeling aan met de leverancier. We begeleiden de volledige inkoopactie en alle aanmeldingen van klanten, het overstapproces en alle vragen van klanten.

 

- We vergelijken de energietarieven van onze klanten en maken de offerte op maat op. Hierin geven we advies of het verstandig is om over te stappen (soms kun je beter bij de huidige leverancier blijven), wat er exact bespaard kan worden en wat hier voor nodig is. We begeleiden een eventuele overstap en we zijn het onafhankelijke aanspreekpunt.

 

- Naast energie zijn we op dit moment tevens in overleg met diverse MKB organisaties en de afvalwereld. Hier valt voor MKB'ers tevens nog veel besparing te realiseren dus ook hierin zal TeamDeals zijn rol gaan vervullen in de toekomst.

 

  • 0

Op de meeste websites om energieprijzen te vergelijken, kun je ook gewoon de optie 'mkb' selecteren. In mijn ogen zijn jullie gewoon de zoveelste partij die precies hetzelfde doet. Hoe ga je ervoor zorgen dat mkb'ers dan voor jullie kiezen?

Heeft u een briljant idee? Of wilt u uw organisatie versterken? Ik help u graag: http://www.vlemminxcompany.com

  • 0

Welkom op ondernemersforum Higherlevel. Opvallend vanuit communicatie oogpunt is het gekozen perspectief bij introductie en de verwijzing naar een interview op een onbekende site i.p.v. bijvoorbeeld een LinkedIn-pagina van een bedrijf (wij) of oprichter (ik, ondernemer). ;)

 

Wat ontbreekt of wat kan nog beter?

 

MKB is een zeer diverse groep. Misschien is het handig om verschillende benaderingen te kiezen? Volgens mij doen ondernemers ook liever zaken met een mede-ondernemer dan met een info e-mailadres.

 

Ben je lead generator voor Greenchoice of werkelijk zelfstandig?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

  • 0

Op de meeste websites om energieprijzen te vergelijken, kun je ook gewoon de optie 'mkb' selecteren. In mijn ogen zijn jullie gewoon de zoveelste partij die precies hetzelfde doet. Hoe ga je ervoor zorgen dat mkb'ers dan voor jullie kiezen?

 

Beste Bas, bedankt voor je reactie. Het is inderdaad zo dat er redelijk wat vergelijkingswebsites zijn. Een aantal daarvan hebben ook tarieven voor het MKB. Het verschil met TeamDeals is dat wij echt een servicekantoor zijn voor het MKB. We geven onafhankelijk advies, vergelijken de huidige situatie van de klant geheel op maat, controleren de factuur op fouten. Waar veel vergelijkingssites geen mogelijkheid geven tot persoonlijk contact en alleen een snelle 'sale' willen maken, bieden wij alle mogelijkheid om advies in te winnen en bouwen we lange termijn relaties op met onze klanten.

 

Daarnaast hebben we nog een extra voordeel, we onderhandelen continu met verschillende leveranciers over speciale actietarieven. Door onze kennis en ervaring binnen de energiemarkt hebben we korte lijntjes met leveranciers en zijn we ons heel goed bewust van inkoopstrategien en risico's van leveranciers. We hebben een realistisch beeld van de marge aan de kant van de leverancier waardoor onderhandeling mogelijk is. Hierdoor kunnen wij onze klanten vaak exclusieve energietarieven aanbieden.

 

Misschien gewoon eens een keer proberen en het verschil ervaren?

 

  • 0

Welkom op ondernemersforum Higherlevel. Opvallend vanuit communicatie oogpunt is het gekozen perspectief bij introductie en de verwijzing naar een interview op een onbekende site i.p.v. bijvoorbeeld een LinkedIn-pagina van een bedrijf (wij) of oprichter (ik, ondernemer). ;)

 

Bedankt voor je reactie! Wellicht een goede suggestie om de volgende keer gewoon te linken naar de LinkedIn pagina van de oprichter.

 

MKB is een zeer diverse groep. Misschien is het handig om verschillende benaderingen te kiezen? Volgens mij doen ondernemers ook liever zaken met een mede-ondernemer dan met een info e-mailadres.

 

Op dit moment werken we vooral veel offline voor een groot aantal bedrijfsverenigingen, franchiseorganisaties, winkelcentra en andere belangenorganisaties voor het MKB. Daar leveren we dus echt maatwerk en kijken we samen met de besturen wat het beste is voor hun ondernemers. Dat is iets waar we onze weg de afgelopen jaren goed in gevonden hebben en waar we ons verschil kunnen maken. Online is daarom dus nog een relatief nieuwe weg waar we de door jou genoemde verschillende benaderingen nog uitgebreid aan het onderzoeken zijn. Alle suggesties zijn uiteraard welkom!

 

Ben je lead generator voor Greenchoice of werkelijk zelfstandig?

 

We zijn volledig zelfstandig. We hebben contracten, om producten aan te mogen bieden, met bijna alle energieleveranciers. Greenchoice is daar uiteraard 1 van. En omdat zij vaak zeer lage energietarieven aanbieden staan ze vaak ook in de top 3. Maar dat geldt net zo goed ook voor Electrabel, Essent, Anode, Nuon enz.

 

 

  • 0

Beste Bas, bedankt voor je reactie. Het is inderdaad zo dat er redelijk wat vergelijkingswebsites zijn. Een aantal daarvan hebben ook tarieven voor het MKB. Het verschil met TeamDeals is dat wij echt een servicekantoor zijn voor het MKB. We geven onafhankelijk advies, vergelijken de huidige situatie van de klant geheel op maat, controleren de factuur op fouten. Waar veel vergelijkingssites geen mogelijkheid geven tot persoonlijk contact en alleen een snelle 'sale' willen maken, bieden wij alle mogelijkheid om advies in te winnen en bouwen we lange termijn relaties op met onze klanten.

 

Ik neem aan dat je je hebt verdiept in het switchgedrag in de energiemarkt? Ik durf te betwijfelen dat het MKB hierop zit te wachten. Ze willen vooral de laagste prijs en geen gedoe. Daar kan een andere (onafhankelijke) vergelijkingssite ook prima in voorzien. Situatie op maat vergelijken? Is toch gewoon kwh+m3 optellen. Controleren factuur? Doet een MKB'er toch gewoon zelf. Advies? Wat voor advies? Lange termijn relatie? MKB wil gewoon de laagste prijs en geen gedoe en kan dat prima zelf regelen. Ja, er zijn er veel die de moeite niet nemen. Maar zie die maar eens over te halen. Ik ben dus enigszins sceptisch over het concept, maar laat je niet ontmoedigen hoor 8)

 

Daarnaast hebben we nog een extra voordeel, we onderhandelen continu met verschillende leveranciers over speciale actietarieven. Door onze kennis en ervaring binnen de energiemarkt hebben we korte lijntjes met leveranciers en zijn we ons heel goed bewust van inkoopstrategien en risico's van leveranciers. We hebben een realistisch beeld van de marge aan de kant van de leverancier waardoor onderhandeling mogelijk is. Hierdoor kunnen wij onze klanten vaak exclusieve energietarieven aanbieden.

 

Die tarieven zijn vast net zo interessant als van andere inkoopcollectieven zoals de Consumentenbond of de VEH? Het lukt mij zelf om tegen betere tarieven contracten af te sluiten, dus ik neem het met een korreltje zout. De marges in de branche staan ook enorm onder druk, dus veel te onderhandelen is er niet.

 

Misschien gewoon eens een keer proberen en het verschil ervaren?

 

Ik behoor niet tot de doelgroep. Jammer, had jullie scherpe tarieven graag tot me genomen ;D

 

Veel succes!

Heeft u een briljant idee? Of wilt u uw organisatie versterken? Ik help u graag: http://www.vlemminxcompany.com

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    6 leden, 76 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.