Via de belastingdienst keek ik naar de eisen voor een factuur, en daar staat o.a.:
het bedrag dat u in rekening brengt, exclusief btw
Nu benoemt mijn factuur de bedragen inclusief BTW, maar benoemt het BTW bedrag wel expliciet. Via Webwinkelrecht las ik onderstaande:
Bij bedrijven moet het BTW-bedrag expliciet genoemd worden.
En dat laatste is natuurlijk wel het geval, maar is dat voldoende (zie afbeelding). Ik ben me ervan bewust dat het BTW percentage sowieso nog vermeld moet worden.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
spoel
spoel
Goedemiddag,
Via de belastingdienst keek ik naar de eisen voor een factuur, en daar staat o.a.:
Nu benoemt mijn factuur de bedragen inclusief BTW, maar benoemt het BTW bedrag wel expliciet. Via Webwinkelrecht las ik onderstaande:
En dat laatste is natuurlijk wel het geval, maar is dat voldoende (zie afbeelding). Ik ben me ervan bewust dat het BTW percentage sowieso nog vermeld moet worden.
Vriendelijke groet,
Willem-Siebe Spoelstra
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/45969-als-btw-bedrag-benoemd-is-is-dat-voldoende/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag