• 0

webdesign verkoop

Wij zijn van plan een bedrijf te beginnen in webdesign en zijn aan het bedenken hoe we het beste klanten kunnen werven met een zo'n lage mogelijke investering. We hebben een aantal ideeen maar hopen via deze weg meer inspiratie te verkijgen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn vraag blijft; hoe kunnen we nieuwe klanten werven voor webdesign.

Natuurlijk hebben wij hier ideen over, zoals bijvoorbeeld kvk registers aanvragen en per telefoon aquesitie doen, folder toesturen en nabelen. Folders in brievenbussen doen op bedrijventerreinen waar veel potentiele klanten bij elkaar zitten. Wat denken jullie hierover en wat raden jullie aan?

Link naar reactie
  • 0

De manieren die je noemt spreken mij niet aan. Ikzelf wil niet lastig gevallen worden met ongevraagde telefoontjes, folders of e-mails. Pas wanneer ik een webdesigner zoek, wil ik ze kunnen vinden en onderling vergelijken obv. oa. reeds geleverd werk.

 

Wat hebben jullie tot dusverre al gedaan? Zijn jullie goed te vinden? Hebben jullie referenties? Wat kost een ontwerp en wat krijg ik dan? Dat zijn het soort vragen die ik binnen enkele kliks beantwoord wil zien.

 

Zorg dus dat je goed te vinden bent, bouw een mooie porfolio op en zoek je klanten via via...

Link naar reactie
  • 0

Folders in brievenbussen doen op bedrijventerreinen waar veel potentiele klanten bij elkaar zitten.

 

Wat is jouw definitie van een potentiële klant? En waarom zitten die veel bij elkaar op een bedrijventerrein?

 

Ben je geïnteresseerd in starters met een laag budget? Die komen vaak op netwerkbijeenkomsten.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Er is vast veel geschreven over hoe je het beste acquisitie pleegt in diverse typen markten: markten met veel vraag/veel aanbod, of weinig vraag/weinig aanbod, of veel vraag/weinig aanbod, of weinig vraag/veel aanbod.

 

Webdesign en -bouw heeft veel aanbod, maar de vraag is ook wel groot. Schumpeter zegt dat je dan een duidelijke strategie moet kiezen, je moet iets doen wat anderen niet doen. Je moet concurreren op lage prijs, of hoge kwaliteit, of in een niche, of wat dan ook. Als je je strategie heel duidelijk hebt, dan volgt daar vaak ook wel uit hoe je je acquisitie het beste aanpakt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je de andere reacties leest, heb je al veel waardevolle info.

Het aanbod is groot. Vraag je dus eerst eens af waarin je onderscheidend bent.

 

Veel "potentiele" klanten willen niet lastig gevallen worden met aanbiedingen waar ze niet op zitten te wachten.

Je zal dus een zoektocht moeten starten naar potentiele klanten, die hier wel op zitten te wachten.

 

Een eerste vereiste is (dus), dat je goed zichtbaar en bereikbaar bent.

Je eigen website dient top of the bill te zijn en hoog te staan in de verschillende zoekmachines.

Laat hierop zien hoe goed je bent en wat je onderscheidt van andere webdesigners

Daarnaast zal je (denk ik) een strategie moeten ontwikkelen per markt segment.

De bakker op de hoek wil iets heel anders dan een Multi-national (waarschijnlijk zijn de budgetten ook verschillend :-)

Een B2B bedrijf zal heel andere eisen stellen aan een site dan een B2C bedrijf.

 

Dit is allemaal geen rocket science, maar vraagt gewoon boeren verstand (en veel tijd en energie)

De truc? Ga denkbeeldig op de stoel van de klant zitten en vraag je af wat je verwacht. Wat zijn de argumenten waardoor jij als potentiele klant (van je eigen bedrijf) geld wilt uitgeven om een website te laten bouwen en waaraan moet deze site voldoen?

Waarom zou jij (als potentiele klant) de opdracht vergeven aan jouw bedrijf en niet aan een ander?

 

Ik wens je veel suc7

 

Hans Bertram

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    3 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.