• 0

Je eerste klant, maar wat trek je aan?

In NRC vandaag een stukje over "je eerste baan, maar wat trek je aan?"

 

http://www.nrcq.nl/2014/05/24/je-eerste-baan-maar-wat-trek-je-aan

 

Het stuk (en de bijeenkomst waar het op is gebaseerd) is enorm conventioneel en truttig, en beperkt tot maar een paar beroepsgroepen. Je moet die adviezen zeker niet volgen als je bij mij naar je eerste baan solliciteert.

 

Maar het stuk roept bij mij de vraag op, je hebt als vrouwelijk ondernemer je eerste klant, een eerste afspraak: wat trek je aan?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

In de link die ik gaf wordt die juist niet aangenomen: broekpakken zijn uit den boze. Ben ik het ook mee eens, die kun je alleen dragen als je de baas bent en het een heel mooi pak is.

 

Maakt het verschil of je solliciteert voor een loondienstbaan, of dat je als freelancer komt? Maakt het wat uit of je marketing consultant bent, of programmeur? Laat je het afhangen van hoe de mensen bij de klant zich kleden?

 

Zelf vind ik dat ik "senior" genoeg ben om mijn eigen keuzen te maken qua kleding. Ik draag regelmatig dingen die niemand anders draagt in vergelijkbare omstandigheden :-)

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik weet niet of het veel uitmaakt of je een vrouwelijke of mannelijke ondernemer bent, ik denk dat het meer afhangt van de klant. Mijn vriendin die hier wél kijk op heeft, heeft mij geleerd "when in doubt, overdress".

Ik heb dat voor mezelf vertaald naar "val op, maar val niet uit de toon, en blijf jezelf". Bij een afspraak met iemand die zichzelf 'consultant' noemt en over ingewikkelde constructies met Grote Bedrijven wil praten, kleed ik mezelf een tikje formeler dan bij de kunstenaar die in een bevroren loods werkt. Maar gelukkig heb ik niet zo bar veel keus in mijn kledingkast.

 

Daarnaast haalt het amper uit hoe ik me kleed, door mijn lange haar krijg ik toch altijd "goh, je ziet er helemaal niet uit als een belastingadviseur." Dan is het stukje 'val op' alvast geregeld.

 

full_21262147df366543e997b423964f4fa3.jpg

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.