• 0

Handboek integraal onderdeel contract, maar pas na ondertekening krijgen

Beste mensen,

 

Ik begeleid momenteel een traject waarbij we nu in contractonderhandelingsfase zitten. Er is een geheimhoudingsverklaring getekend en een draft contract opgesteld. Het contract verwijst naar een handboek en het contract bevat een artikel dat het handboek een integraal onderdeel is van de overeenkomst. Echterr, ik mag het alleen inzien op lokatie en krijg het pas na ondertekening.

Heb aangegeven hier niet mee akkoord te gaan en dat ik alle stukken van het contract ( dus ook het handboek en alle bijlagen) voor ondertekening wil ontvangen.

 

Mijn vraag is dus : is alleen inzage voldoende of kan ik mijn eis tot volledige afgifte hard,maken?

 

Bedankt voor het antwoord

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als contractpartner kun je natuurlijk eisen wat je wilt. Als jij het document eerst wilt hebben en anders het contract niet ondertekent, is het aan de andere partij om daar al dan niet mee akkoord te gaan. Je moet dan wel accepteren dat daardoor het contract uiteindelijk niet doorgaat en de vraag is of je dat risico wilt lopen.

 

Wat voor risico loop je als je het document niet vooraf krijgt?

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Luister eens goed naar jezelf: het handboek is integraal onderdeel van de deal. Zonder het handboek ken jij de deal niet en weet je dus ook niet of je de deal wilt of niet.

Als ik je vraag goed lees, zit jij erin als adviseur. Je moet voor jezelf bepalen of jouw advies volledig is zonder het handboek.

Link naar reactie
  • 0

Oftewel een risico dat ik niet echt verantwoord vind, maar wil de deal ook niet opblazen.

 

Maar wat is het verschil in risico tussen "het document inzien op locatie" en "het document krijgen"? Krijg je op locatie te weinig tijd om het goed te bestuderen? Of ben je bang dat ze het document tussentijds nog aanpassen?

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me best voorstellen dat ze het handboek niet zomaar 'rondsturen', maar dat ligt een beetje aan (de gevoeligheid van) de branche. Wat zou je thuis met het document willen doen? Doe dat dan ook op locatie. Neem je tijd, neem een adviseur mee. Desnoods onderhandel je eventuele bijkomende kosten er onderuit.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.