• 0

Mamut - bank inlezen en kruispost afstemmen

Dag beste mensen,

 

Voor sommigen misschien een eenvoudige vraag - ik kom er even niet uit. Misschien heeft iemand een tip voor me.

 

Indien ik in Mamut E5 een bankbestand heb ingelezen en de posten heb gematched, deze vervolgens doorboek naar het grootboek, hoe kan ik dan het beste later de posten die ik naar kruisposten heb gezet afstemmen met een openstaande factuur?

 

Nader toegelicht: bij het afstemmen kom ik er achter dat er een factuur mist, echter, die factuur is wel betaald (we zijn bezig met het opstarten van de administratie - normaal zal dit niet voorkomen omdat de betalingen vanuit het pakket worden gestuurd). Ik boek vervolgens de factuur in bij de betreffende crediteur. De betaling is intussen tijdelijk geparkeerd op rekening 2000 kruisposten. De vraag is nu: wat is de beste weg om deze kruispost weg te boeken? Is daar een manier voor in het pakket? Of is het echt een kwestie van een memoriaal boeking?

 

Ik kom er even niet meer uit. Bedankt voor je tijd.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Werkaandewinkel,

 

Allereerst welkom op Higherlevel!

 

Inhoudelijk: uitstekende vraag voor een van de vele Mamut gebruikersforums of de helpdesk.

 

Minder geschikte vraag voor een ondernemersforum, dit topic gaat daarom op slot

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 89 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.